4d4f3aff15549c16a09bfb7977e06e98

2010 оны 11-р сарын 20.
Утаанбаатар.
АПУ маркетинг : – Сайн уу? Ажил тавлаг уу?
Би: – Сайн сайн, номоо гаргах гээд л ажил дээрээ байна.
АПУ маркетинг : – Манай маркетингийнхан нэгэн төсөл дээр ажиллаж байгаа юмаа. Нийгэмд архидалт гэдэг асуудал байгаа бөгөөд түүний эсрэг нэгэн төсөл хийж байгаа юм.
Би: – Ямар төсөл юм?
АПУ маркетинг: – Бид нийгэмд байр сууриа эзэлсэн нөлөө бүхий хүмүүсээр үг хэлүүлж жижигхэн видео ролик хийж байгаа юм, тэгээд чамайг оролцуулах хүсэлтэй байна.
Би: – Би одоо номоо гаргах гээд нэлээд завгүй ажиллаж байна, тиймээс өөр төрлийн ажлууд руу ормооргүй байна.
АПУ маркетинг: – Үгүй, энэ ажил бол нийгмийн сайн сайхны төлөө хийгдэж байгаа тул чиний имижид маш тохирч байгаа юм.
Би: – Ямар ямар хүмүүс орж байгаа юм бэ?
АПУ маркетинг: – ххххх, хххх гээд л нийгэмд маш их үүрэг гүйцэтгэж буй чадалтай залуус байгаа юм.
Би: – Би нийгмийн ажилд сайн дураараа оролцох хүсэлтэй байдаг ч, одоо ном зургийн үзэсгэлэн гээд нэлээд завгүй ажилласаар байна. Тэглээ ч АПУ компаний сурталчилгаа, сархадын сурталчилгаанд оролцох боломжгүй байна.
АПУ маркетинг: – Энд ямар ч сурталчилгаа байхгүй.
Энэ мэтчилэн санаанууд дэвшүүлэн 10-аад минут ярилцсаны дараа зөвшөөрлөө.
Би: – Хэзээ бичлэг хийх гэж байгаан?
АПУ маркетинг: – Өнөөдөр орой танай ажил руу хүмүүс явуулчий.
Би: – Элдэв далд реклам, сурталчилгааны ажил биш биз?
АПУ маркетинг: – Бишээ.
Би: –  Би цөөхөн хэдэн найзтай, тэд надад мэдээ мэдээлэл өгөхдөө маш сайн шүүдэг шүү! Чиний наад ажил чинь сурталчилгаа биш гэдгийг сайн шалгаарай! Учир нь би согтууруулах ундааны рекламд орох юм бол олон асуудлууд гарч ирнэ шүү!
АПУ маркетинг: – Зүгээрээ! Надад найдаж болно.
Би: – За, чамайг найз учраас итгэлээ шүү!
Ийнхүү ажил дээр 18 цагийн үед видео продакшины нөхөд АПУ-гийн маркетингийн залуутай хамт ирлээ. Видео төсөл гэхэд төлөвлөгөө хөтөлбөр гээд байх юмгүй ганц мушгирсан цаасан дээр хэдэн өгүүлбэр бичсэн байлаа.
Би: – Энэ өгүүлбэрээс алийг нь унших юм?
АПУ маркетинг : – Хамгийн арынх нь. “ ЭНЭ БОЛ МИНИЙ ХАНДЛАГА ”
Би: – Энэ цаасан дээр байгаа үгнүүдээс ямрыг нь хэн уншиж байгаан? гэж асуух үед дандаа нийгмийн танил залуус байсан бөгөөд, бизнесээсээ гараад улс төрд хүч үзэж эхэлж байгаа хуучин Хас банкны захирал Ганхуягын нэр байсан бөгөөд түүний унших хэсгийг залуу зааж өглөө. Үүний цаана луйвар байгаа эсэхийг мэдэж чадахгүй байсан ч нийгэм төр засагт байр сууриа эзлээд байгаа хүмүүсийн нэрийг сонсоод итгэж болохоор санагдлаа. Тэр юу гэж нэг компаний сурталчилгаанд явж байх билээ. Ийнхүү бичлэгийн хэд хэдэн төрлийг туршаад – Энэ бол миний хандлага! гэдэг жижиг хэсгийг бичлээ.

Хэд хоногийн дараа ажил дээр ирэх үед залуус – Таны реклам YOUTUBE дээр байна! гээд FUSION пивоны реклам дээр миний хэсгийг оруулсан байлаа. Утсаа шүүрээд залгалаа.
Би: – Хүүе! Энэ реклам биш нийгмийн ажил, архидалттай тэмцэх хөтөлбөр гээд байсан яасан бэ? Намайг АПУ-д худалдчихаж байгаа юм уу?
АПУ маркетинг: – Ямар сонин юм, би энд шалгаад хариу хэлье! гэж амлаад утсаа салгасан бөгөөд эргүүлэн ярихгүй болохоор орой дахин залгаж асуулаа.
АПУ маркетинг: – Харин тиймээ! Реклам болгосон байх юм.
Би: – Би чамд хэлээ биздээ! Нийгэмд сөрөг нөлөө үзүүлдэг зүйлд би оролцож болохгүй гэж! Танай маркетингийн захиралтай яаралтай уулзмаар байна. Энэ рекламаа сүлжээнээс гарга! Бас ТВ-ээр битгий цацаарай! Энэ ярианы дараа маркетингийн захиралтай уулзах болж өдөр тохирлоо.
Тун удалгүй утас дуугарч ургийн хүмүүс болон бизнес түншүүд залгаж эхэлсэн бөгөөд намайг аяллын туршид дэмжиж байсан хүмүүсийн өмнө маш их ичлээ. – Амай чиний fusion пивоны реклам бүх тв-үүдээр зогсолтгүй цацаж байна. Чи нийгэмд сөрөг нөлөө үзүүлж болох зүйлийг сурталчилахгүй, Амай гэдэг брэнд залуучуудад хэрэгтэй гэсэн мэдээллийг хүргэж байна гэж тохирч байсан биздээ! Яагаад өөрийгөө худалдчихваа? Чиний тэр амлалт ямар үнэтэй байсан юм? гэсэн асуултуудаар дарж эхэллээ. Гэрийнхэн ч гэсэн залгаж яагаад пивоны рекламд явж байгааг мэдэхийг хичээлээ. Миний хариулж чадах зүйл бол ХУЛХИДУУЛСАН! гэдэг үг байв. Уг рекламыг яаралтай зогсоох хэрэгтэй байсан бөгөөд ном хэвлэл, нийгмийн олон ажлуудын дундуур АПУ компани руу явж асуудлыг шийдэх хэрэгтэй боллоо.
Тохирсон цагт очиход өдрийн орлогоороо Монголд тэргүүлдэг хамгийн том компаниудын нэг болох АПУ-ийн маркетингийн үүдийг сахиж, ивээн тэтгүүлэх, мөнгө авах ажил санал болгох хүсэлтэй нийгэм, урлаг бизнесийн хүмүүсийн хөл тасрахгүй байгаа харагдлаа. Цаг тохирсон байсан ч хүлээлгийн өрөөнд цаг гаруй хүлээлэглээ. Намайг энэ асуудалд оруулсан хүн юу ч болоогүй юм шиг сууж байлаа. Цаг гаруй хүлээсний дараа түүн дээр очоод
– Хүүе! Чи надад худлаа хэлээд ийм асуудалд оруулчихаад намайг ирэхэд ядахнаа яахуу? гээд асуувал яасан юм? – Харин тиймээ, би мэдээгүй юм! гэдэг хариулт л хэллээ. Ийнхүү ажил болж ирээд цаг гаруй хүлээсний дараа Магнай гэлүү АПУ-ийн маркетинг хариуцсан дарга залуугийн өрөөлүү орлоо. Энэ компаниас мөнгө гуйх гэж байгаа юм шиг надтай хандаж, худлаа хэлж ашигласнаас гадна цаг гаруй хүлээлгэсэнд дургүй буйгаа илэрхийллээ.

Тэгээд худлаа хэлж рекламын ажилд оролцуулсан явдал бол ёс зүйгүйгээс гадна ёс суртахуунгүй хэрэг гэдгийг хэллээ.
Би: – Танай маркетингийн 2 хүн надад нүд рүү харж худлаа хэлээд, нийгмийн ажил архидалттай тэмцэх хөтөлбөр гэж Fusion пивоныхоо рекламд оруулсан байна. Би дэлхийг тойрох аялалаа эхлүүлэхийн өмнө танай компанид санхүүгийн дэмжлэг хүсэн хандаж байсан ч та нар татгалзсан, аяллын дундуур санхүүгийн маш хэцүү бэрхшээл тулгарах үед бас та нараас тусламж хүсэхэд бас татгалзсан, хамгийн сүүлд Улаанбаатар хотод буухад хүлээн авах ажилд бас санхүү хэрэгтэй байсан ч та нар татгалзсан. Би номоо хэвлүүлэхэд санхүү хэрэгтэй байсан ч, нэгэнт та нар Монголын түүхэнд орох аялалд хуруугаа хөдөлгөөгүй бас согтууруулах ундааг би сурталчилах хүсэлгүй байсан тул танайд хандаагүй, гэтэл энэ бүх ажлын дараа номоо нийтэд хүргэх чухал үед НИЙГМИЙН АЖИЛ нэрээр намайг ашигласан байгаа нь та нарын ёс зүйтэй шууд холбоотой. Тэрхүү реклам гарч эхэлсэн мөчөөс би хуулийн зөвлөгөө авч, танай компанийг шүүхэд өгөх хүсэлтэй байсан ч, Fusion гэдэг бүтээгдэхүүнийг хийх, нийтэд хүргэхийн тулд та нараас гадна маш олон хүмүүс гар бие оролцож байгаа тул тэдгээр хүмүүсийн хөдөлмөрийг хүндэлмээр, шууд шийдвэр гаргаад хэрэггүй санагдсан юм.
Ирсэнээсээ хойш би ганц л удаа fusion гэдэг пиво амсаж үзсэн. Гэтэл – ЭНЭ БОЛ МИНИЙ ХАНДЛАГА FUSION! гэдэг рекламыг та нар бүх сувгуудаар зогсолтгүй цацаад байдаг. Жоохон ичиж ажиллах хэрэгтэй шүүдээ! Fusion брэндийн нүүр царай болох хүсэл байхгүй байна шүүдээ! Хамгийн сүүлд хэлж буй байдлаараа хүмүүст тэгэж л хүрч байна!
Магнай: – Харин тиймээ ийм асуудал гарчихлаа, шууд шийдвэр гаргалгүй бидэнтэй уулзсанд баярлалаа. Одоо уурлахгүйгээр хэрхэн асуудлыг шийдэж болох талаар хоорондоо тохиролцоё.
Би: – Энэ долоо хоногийн сүүлээр би зургийн үзэсгэлэнгээ гаргах тул дараагийн долоо хоногийн даваа гарагт уулзая! Харин одооноос энэ рекламаа зогсоо! Дэлхийг тойрох хөтөлбөрт юу ч хийж туслаагүй хэрнээ бэлэн болсон ажлын үр дүнг ашиглачихаад зүгээр сууж байж болохгүй шүүдээ!
Магнай: – Рекламууд төлбөр нь хийгдсэн тул ойрын хэд хоног явах болно, харин YOUTUBE дээрх рекламаа зогсооё!
Би маш их ажилтай байсан тул элдэв заргаа хөөцөлдөх хүсэл үгүй байлаа, харин надад худлаа хэлж миний нэр хүндийг унагасан АПУ компаний маркетингийн 3 хүнтэй уулзаж, нэгэнт болоод өнгөрсөн зүйлийн сөрөг үр дагаварыг яаж арилгах тухай ярилцах нь чухал байсан юм.
Найздаа хүртэл итгэж болдоггүй нийгэмд амьдрах ямар хэцүү юм бэ!
Тэр хугацаанд над руу хүмүүс ярьсаар байлаа. Хамгийн сүүлийн дуудлага нь ЭмСиЭс-ийн надтай хамтран ажилладаг хүн – Чиний пивоны реклам зогсолтгүй явж байна. Чи өөрийгөө нийгэмд эерэг нөлөө үзүүлэх ажилд зөвхөн оролцож байна гэсэн биздээ! гэх үед манай зарим том компаний маркетинг ямар мэргэжлийн бус, ёс суртахуунгүй байдгийг тайлбарлах л үлдэж байлаа.
Даваа гарагт утсаар ярих үед завгүй, цаг байхгүй тиймээс тийм хүнтэй уулз гээд энэ асуудалд огт хамаагүй хүний утсыг өгөөд надаас мултарлаа. Би тэднээс юм гуйгаагүй гагцхүү яагаад ийм асуудал болсоныг мэдэх гэж байсан чинь харин нэг сонин зүйл хийгээд эхэлсэнд гайхлаа. Огт хамаагүй хүн дээр би очоод юу ярих болж байнаа? Зүгээр нэг захын наймаачин байсан бол яахуу, гэтэл бүхэл бүтэн том компанийн маркетингийнхан ийм маягаар бизнесээ хийдэг гэж бодхоор Монгол Бизнес гэдэг зүйлд итгэх итгэл маш их буурхаас өөр яах билээдээ.
Их хэмжээний мөнгийг зарцуулах төсөвтэй байдаг АПУ-гийн маркетингийнхан байнга гуйлга гуйсан хүмүүсийн дунд намайг оруулан ашигласан нь цорын ганц тохиолдол биш болов уу. Магадгүй бусад хүмүүсийг ийм маягаар ашиглаад хаядаг ч байх. Манайд хууль дүрэм нээх үйлчилдэггүй тул тэр болгон эрх ашгаа хамгаалах гэж хөөцөлдөх нь цаг, болон мөнгөө алдахын нэмэр гээд дуугүй орхидог байх.
АПУ гэдэг компани нь юуны түрүүнд хувьцаат компани, тэгэхээр олон хүний мөнгийг эргэлдүүлдэг. Нийгмээс өдөрт олж буй орлогоороо улсдаа тэргүүлдэг шүүдээ! Ирсэнээсээ хойш зөвхөн би гэхэд оруулсан орлого нэлээд их. Харин энэ компани нийгмээс их хэмжээний мөнгө хуримтлуулсаныхаа төлөө нийгэмдээ юу хийдэг юм болоо? гэсэн асуултыг өөрөөсөө асуулаа. Өндөр хөгжилтэй орнуудад том компаниуд НИЙГМИЙН ХАРИУЦЛАГА гэдэг зүйлийг их анхаардаг бөгөөд, үйлчлүүлэгчид хувьцаа эзэмшигчид хүртэл жилийн эцсээр тавьсан тайлангаар – НИЙГЭМД ЭРГҮҮЛЖ ЯМАР ЯМАР АЖИЛ ЯВУУЛСАН БЭ? гэдэг асуудлыг сонирхдог. Үйлчлүүлэгчид бас энэ тайлангаар тухайн компаний хэрэглэгч болох уу үгүй юу гэдгээ шийддэг.
Манай олон компаниуд одоохондоо энэ салбарыг сайн ойлгохгүй байх шиг! Нийгмийн сайн сайхан, боловсрол шинжлэх ухааны төлөө хийсэн ажил гэдэг тайланг Монголын компаниудаас асуух юм бол – Тийм зүйл бид хийдэг! гэж ичих ч үгүй хариулаад элдэв шоу арга хэмжээнүүд дээр өөрийнхөө далбаа лого-г оруулсан ажлуудаа үзүүлдэг билээ.
Социализмын үед төр бүх санхүүгээ барьж байхдаа соёл урлаг, боловсрол шинжлэх ухаанд их хэмжээний санхүүжилт хийж боловсон хүчний бэлтгэлээ дор хаяж 5 жилээр урьдчилан хийдэг байсан. Өнөөдөр төр санхүүгийн бололцоогоо хувьд шилжүүлэх боловч бизнес гэдэг ашиг олох ухаан гэдэг ойлголттой хэсэг хүмүүс, бизнес байгууллагууд орлогоо тоолж байшин машин эд хогшил авах тухай л бодсоор байна.
Магнай гэдэг маркетинг хариуцсан залуутай уулзах өдрөө тохирсоноос хойш хэд хэдэн удаа арга хэмжээнүүд дээр таарч байсан боловч, намайг хараад нуруугаараа эргэн харж зогссоныг бодохоор өмнөөс нь ичмээр байсан юм.
Бид 1990 оны эхэн үед бус 2010 оны босгыг давсан байгаа бөгөөд хүнийг худлаа хэлж ашиглаж болно гэхдээ амьдрал гэдэг нэг цэг дээрээ эргэн ирдэг гэдгийг санаж явах ёстой гэдгийг тэр залууд хэлье гэж бодож байсан ч надтай уулзах завгүй байсан тул ийнхүү өөрийн блог дээрээ бичхээр шийдлээ.
Энэ компаний хувьцаа эзэмшигчид юунд хөрөнгө оруулж буйгаа мэдэх хэрэгтэй болов уу. Хэрвээ миний тавьсан асуудалтай санал нийлж байгаа бол хувьцааг нь эргүүлэн өгөх эрх танд байгаа шүү! Нийгмийн хариуцлагатай байгууллагууд Монголд бий болж байж бид Монгол улсын хөгжлийн тухай ярина.
Худлаа хэлж бизнес хийдэг хүн нэг л удаа ашиг олдог! Учир нь дахин дахин хулхидуулаад байдаг хүн, нийгэм гэж байдаггүй шүүдээ!
Яачиж байсан – Монголын залуу үе, шинэ үед ирээдүйг бүтээнэ! гэсэн утга Fusion пивоны рекламын гол санаа байсан бөгөөд тэрхүү залуу үеэ хэрхэн ашиглаж хаядаг тухай жишээ миний блог дээр бичигдэж дараагийн олон үед сургамж болон үлдэх байх.
Шинэ жил гарах үед YOUTUBE дээрх бичлэгээ арилгасан эсэхийг шалгахад, хэвээрээ байлаа!
Ийм хариуцлагагүй, худлаа хэлж буй хүмүүсээс албан ёсны уучлалт хүсэх тухай бодоод ч хэрэггүй болов уу.
Гэхдээ хуулинд хэрэг хуучирдаггүй! гэдэг тул цаг нь болохоор асуудлын хариултыг авж л таараа.
МОНГОЛ БИЗНЕСЭЭ гэж!

Horaayy..there are 83 comment(s) for me so far ;)

#1

Танд реклам гэж хэлээгүй юм байна. Миний хувьд анхнаасаа Fusion пивоны реклам гэдгийг мэдэж байсан. Би архи/пиво сурталчилж байна гэдэг өнцгөөс энэ саналыг хүлээж аваагүй. Манай дотоодын л бүтээгдэхүүн, залуус бидний хэрэглээ учир тус видео роликны 99%-д өгч буй мессеж нь таалагдсан. Үнэн хэрэгтэй хамгийн сүүлд нь лого гарахад хүмүүс ингэж их эгдүүцэж байгааг сайн ойлгохгүй байгаа. Фэйсбүүк дээр танил залуучууд хүртэл энд зургаа авхуулсан хүмүүсийг оюуны доройтолтой гэж бичсэн байсан. Пиво сурталчилж болно гээд хуулиндаа заачихсан. Магадгүй манайх шиг хааж боогоод зарим өдөр нь зарахгүй мөн 12 цагт клуб хаагаад байдаг болохоор ахуйн архидалт их байдаг байх гэсэн дүгнэлт би хийгээд байгаа. АПУ компанийн хувьд миний мэдэхийн “Сайн үйлсийн аян” хөлбөмбөгийн “Нийслэл лиг” “Боргио Cup”, “Амьдрах орчноо сайжруулъя” гээд олон том ажлууд хийдэг үндэсний үйлдвэрлэгч гэж боддог. Урнаа өөрөө мэдэлгүй санал тавиад дараа нь эвгүй байдалд орсон бол найзын хувьд уучлах эсэх нь таны л мэдэх асуудал байх даа.

Лхагва wrote on 2011/01/11 - 15:25
#2

mongol ch bish ali ch ulsad hun yamar neg zuiliig shiidej hiihdee uuruu shiidver gargaj gargasan shiidveree daaj chaddag chadvar engiin hund suusan baidag bus uu, unasan buh uurtai. boh hun buduun uvsund gedegchilen shaltag haij gonginohod burhan ch tuslahgui shig sanagdaj bn. uuriiguu zarj surii gj bga bol zarsan shig zarj surdaa and nz min

zuvlumj wrote on 2011/01/11 - 15:46
#3

Хэхэ уншаад инээд хүрчихлээ. Амай чамайг уул нь олон газраар явж юмны наад цаадхыг мань мэтээс илүү ойлгодог, бидний үеийн залууст үлгэрлэж яваа гэж боддог ш дээ. АПУ шиг архи үйлдвэрлэдэг компани нийгэмд архидалт их байна гээд түүний эсрэг сурталчилгаа хийнэ гэж юу байх билээ, бизнестэй нь зөрчилдөнө биз дээ. Шударга хэлэхэд чи биеэ өмөөрч, гэнэн царайллаа л гэж дүгнэх байна. Эцэст нь хэлэхэд цаашдаа л анхаараарай, залууст зөв үлгэр өгөх хүмүүс олон болох болтугай

wdorj wrote on 2011/01/11 - 15:48
#4

Нэг талаар #3, #4-н зөв боловч АПУ ХК-н талаас бас бизнесийн ёс зүй огт байхгүй байгааг харуулж байна. Олон хүн уншиж, сургамж аваг!

NAME wrote on 2011/01/11 - 15:58
#5

alivaa hamtiin ajillagaa chin bichgeer geree hiij bj ajil bdag shig. aman tohiroltsoo buyu nzdaa tusalchihaad daraa ni company bolon busad huniig hamruulj uuriin harj bui uhaanaaraa bicheed bgaa sanagdlaa. minii medhiin apu suuliin jiluuded olon huntei hamtran ajillaj amjilttai yavaa shig sanagdah ym. AMAI BUSDAAS SURALTSAH ni zugeer bhaa

zuvlumj wrote on 2011/01/11 - 16:05
#6

Paaaaah. gaigui gesen gazruudad iimerhu bdlar ajil yvdag n uneeen. marketing ch gej dee. chaavaas.

Энхбат wrote on 2011/01/11 - 16:18
#7

Миний бодол: АПУ яагаад архидалтын эсрэг сурталчилгаа явуулж болохгүй гэж? АПУ монгол түмнээ архидуулаад ашиг олъё гэж зорьдоггүй байлгүй дээ. Энэ архидалт болоод архи хэрэглэх гэдэг хоёр өөр ойлголт байна. Архидалтынх нь эсрэг алхам хийнэ гэдэг “бидний бүтээгдэхүүнийг хэзээ ч бүү ав” гэснээс шал өөр гэж ойлгож байна. Амай магадгүй ингэж л бодсон байх. Энэ хүний итгэл энэ мэтчилэн хохирлоор төгсөөд байх ёсгүй. АПУ олон хүмүүстэй хамтран ажилладаг гэж байна. Үүнийг бүх хүнтэй амжилттай ажилладаг гэж ойлгож болохгүй. Аль ч газар алдаа гаргаж л таарна. Түүнийгээ засах нь л чухал. Гэтэл АПУ одоогийн байдлаар засая гэж бодоо ч үгүй байх шиг байна. Нэг ч гэсэн харилцагчийн эрх үүрэг, сэтгэл ханамж үнэтэй гэж би боддог.

bxbenny wrote on 2011/01/11 - 16:46
#8

End Amaigiin naizdaa itgeh itgeliig ni hosordvvlj dee. Teneg hvntei tohirch bgaa ym shig ymar goomoi ym hiigee ve ter marketingiin ajilchid.
Neeree l arhi pivonii vildver arhidaltiin esreg niigmiin ajil hiine gej bhgvi sh dee. Biznes gedeg ni bohir ajillagaa l ym daa.

Enhee wrote on 2011/01/11 - 17:03
#9

Хэхэ АПУ архидалтын эсрэг сурталчилгаа хийнэ гэдэг бол үлгэр, ямар ч философигүй зүйл. 8 та юу ярина вэ? Архидалт болоод архи хэрэглэх гэдэг 2 өөр ойлголт байж таарахгүй. Үүндээ тулгуурлаад “АПУ-г монгол түмнээ архидуулаад ашиг олъё гэж зорьдоггүй байлгүй дээ” гэж хэлждээ, хэхэ. Таныхаар бол архи үйлдвэрлэл гэж юу вэ? ЖИЧ. АПУ өөрийн компаний сайт дээрээ Нийгмийн хариуцлага, Компаний хариуцлага, Ногоон үйлдвэрлэл энэ тэр гээд үнэхээр сайхан уран донгодохын оронд ХК гэдгээ ухамсарлаж нээлттэй байх ёстой мэдээллүүдээ тавьсан нь хэрэглэгчид биш юм аа гэхэд жижиг хувьцаа эзэмшигчидэд нь хэрэгтэй буй за

wdorj wrote on 2011/01/11 - 17:15
#10

Хамгийн сүүлд худалдагдахаар үлдсэн зүйлүүд нь сэтгэл,итгэл юм уу даа…

Кена wrote on 2011/01/11 - 17:26
#11

АПУ-н хувьд, мөн найзынх нь хувьд жудаггүй л юм болсон байна. Анхнаасаа зөв ойлгуулсан бол магадгүй Амай энэ арга хэмжээнд оролцохгүй байх байсан болов уу.

Naranmunkh wrote on 2011/01/11 - 17:28
#12

Архидалт гэдэгт би архийг энгийн хэрэглээнээс хэтрүүлэн хэрэглэж, оюун санаа, аж амьдралаа доройтуулаад, улс орны хөгжлөөс чангааж уршиг тарьж явахыг хамруулан ойлгодог. Үүний эсрэг архийг хэрэглэдэг ба хэрэглэдэггүй, архийг үйлдвэрлэдэг ба үйлдвэрлэдэггүй хэн бүхэн санаа зовних ёстой гэж бодож байна. Хэрвээ би АПУ шиг үүрэг роль бүхий хувьцаат компанийн эрх бүхий албан тушаалтан байсан бол үүний төлөө сэтгэл гаргаж, магадгүй хамтран ажиллагсаддаа ад үзэгдэх байсан байх л даа.

bxbenny wrote on 2011/01/11 - 17:45
#13

Сайхан сонсогдож байна, даанч АПУ-н удирдлагууд таниас тэс өөр хүмүүс юм даа.

wdorj wrote on 2011/01/11 - 17:49
#14

naizuudaa arhi uuna arhichin bolno gedeg setgelgeeni asuudal shuu, ta nar sain bodooroi, Amai chamd APU zoos uguugui yam uu? yundaa ingeed gomdlood bga yam be? ter facebook-eer l duuren chini Fusion uuj bga zuragnuud bna lee shuu dee, ardaa nuuchihsan TV-d yaria ugch bga ene ter geed l, harinch dajgui reklamand togolchihson yam bishuu? APU n mungu zungin ugchihuuch, tegeel boloo yam bish uu?

Jo wrote on 2011/01/11 - 18:32
#15

er unshaad baih n ee asuudal APU daach bish bna, Amai tohiroltsoj chadaagui yam bish u? hariin nutagt yavj baihad gants ch tugrug ugoogui geed l zuragtaar yariaad baisan, terendee sharalhaad bga yam bish u? ternees bish ter 1 comment helsen l bna shu dee, zohiol ene teree unshsan beer reklam gedeg n oilgomjtoi baisan l gej bna shd, araich ingej negent l gargah reklaman deer araichdee, Amai joohon olni tanil bolchihood arai yaaj ch bolno gej enduureed bga yam bish beez kkk

Jo wrote on 2011/01/11 - 18:42
#16

tegeed neeh Mongol business ee gej sanaa aldaj ireed l hamag amitaniig hamaad baih shaardlaggui baih oo

Jo wrote on 2011/01/11 - 18:43
#17

Ene yavdal bol Mongoliin nuur tsarai.Bichleg unshaad tolgoi uvdluu,Mongold iim baidgaas Mongoliin gaigui ulsuud durvech yum uu,irhiig ch husehgui baina.Uuniig heleh uls hovor.Odoo ene bichleg baahan eldev yum bichih heruuliin bai boloh baih daa,he he Yamar ch es surthuun gesen oilgolt dargantsar,sugnii usnuuded baihgui.Niigem tsevershih tsag irnee.Oyunlag zaluusaa buu gutar.Amai chamtai hamt ijil uzel bodoltoi uls ali ch nasand bii shuu.Amjilt .

Ganoil wrote on 2011/01/11 - 20:18
#18

Ene deer Apu-g omoorood baigaa humuus tednii hamaatan sadan esvel ajilchid ni baihaa.Medseer baij tiim reklamand orsniihoo daraa ene hun yu gej ingej buhimdaj end yum bichij suuh yum be? Manai zarim neg humuus ingej hun hulhidaj baihaasaa siihgui garuud sh dee.Amai harin genedsen baina bas hulhiduulsan baina.Joohon sanaatai uzehgui bol onoo margaashaa bodson hun bish bolson humuus ih baigaa baih shuu.

Uyanga wrote on 2011/01/11 - 23:00
#19

Hunii itgeliig ter Urnaa gegch ymar ih aldaa we

Slash wrote on 2011/01/12 - 01:53
#20

APU icheesei!!!!!!!!!!

Dulmaa wrote on 2011/01/12 - 05:27
#21

Ter reklamiig harj bsn yum bn. Uuriig chin yagaad iim reklamand togloson yum boloo gej gaihaj bailaa iim uchirtai baisan yum bii. Manai arhidalt arai l heterch bga shu. Za ter sots niigmiin ued Oros “ah” nartaigaa uugaad yvj bsn humuus duurchee gej uzehed zaluuchuud arhidalt, party-gaa arai bagasgaasai. Uuj, ideh zuil bailgui l yahav. Gehdee margaash ni ajilgui, hooson yum bol ter arhidaj bui tsag zav, munguu arai uur zuild zartsuulah heregtei bish uu. Arhidalt arai l havtgairaad bga sanagdah yum. Deerees ni bie bieniigee ih uruu tatna.

Amy wrote on 2011/01/12 - 06:35
#22

Балай юм. Урнаа гэдэг зальт үнэг, түүний ардах ашигч, сийхгүй гаруудын зууш болжээ, хөөрхий. Урнаа гэдгээ тэгээд одоо болтол найзаа гэж бодоод байгаа юм биш биз дээ. Урнаа найз …гээд л бичсэн байх юм. Хүний мөс чанар чинь ийм өчүүхэн зүйл дээр илэрдэг юм шүү дээ. Чамайг зүгээр л ажил ашгийнхаа зорилгот ашигласан байна ш дээ. Би л байсан бол найздаа ийм юм тийм юм гээд л бүх л зүйлийг нь хэлэх байсан юм.
Тэр рекламнаас чиний хэсгийг хасчихад ядаад байх зүйлгүй ш дээ уг нь. Монголд ажлын ёс зүй, зарчим гэж байхгүй ээ.Яаж бие биенээ шулах уу, хулхидах уу, ашиглах уу, мөлжих үү гэдгээ л боддог юм. Тэр Ганхуяг гэдэг хүний талаар хэдэн анзаарсан зүйлээ хэлье.
Өнөө үед зангиа зүүж, костюм өмссөн, санхүү банк IT салбарт ажилладаг, их л мундаг мэдлэгтэй, үг яриа гэж гүйцэгдэхгүй, зааж сургасан 27-39 насны залуучууд хаа сайгүй гарсан бололтой. Тэр Ганхуяг гэдэг хүнийг таних болоогүй л байна даа, залуучууд.Би тэр хүнийг танихгүй, мэдэхгүй, хараагүй. хэхэ. Ганхуяг гэдэг хүн залуусын дунд их л нэр хүндтэй юм шиг байгаа юм. Гэхдээ нэг л юмнаас нь болоод “За энэ ч дээ” гэж бодох болсон. Саяхан блогчдын дунд шилдэг блог шалгаруулах гэнэ үү нэг утгагүй уралдаан болсон. Хөөрхий манай монголчууд тэгээд шагнал нэр гуншинд дуртай юм болохоороо олон нийтээрээ оролцжээ. Уралдааны шалгаруулах ёслол дээр Ганхуяг, Ерөнхий сайд Батболдтой явж байсан (Амай өөрөө тэнд явж байсан юм биш биз). Блогчидын уралдаанд энэ 2 юу хийж явдаг байна? Тэгсэн дараа нь Ганхуяг гуай нь санхүүгийн дэд сайд болчихсон.Блог бичдэг залуучууд МАХНын сурталчилгаанд тоглосоноо,Ганхуягаар залуусыг МАХНд татаж байгаа нь ойлгомжтой болов. яаж вэ гэхээр тэр уралдааныг зохион байгуулсан марктенгийн компани нь МАХН захиалгаар тийм уралдаан явуулсан гэсэн яриа блогчдын дунд гарсан байна лээ… ашиглуулсандаа бухимдсан нилээн блогчид блогтоо энэ талаар бичсэн л байна лээ… энэ мэтээр зөндөө жишээ байнаа…амай минь. Доголонгийн газар доголон, сохрын газар сохор гэдэг үг байдаг даа.Ийм нийгэмд сайхан гэнэн сэтгэлээр биш, сэргэг ухаанаар л өөрийгөө элдэв хулхидалтаас хамгаална шүү дээ. Дээрх бичлэгийг бичсэнд баярлалаа. бусад хүмүүст сургамж болог.

баларсан юм wrote on 2011/01/12 - 07:24
#23

Zarim neg n yamar aimar urguj avch estoi neg neenteg oldloo gesen shig manai company ruu dairch bna aa, bi APU-d ajildag 1500 garui mongol hunii neg bna, zarim neg n niigmin hariytslaga yarisan bna, APU-in nigmin hariytslaga-in ur shimig bidnii tulsun tatvaraar ter irgen burt ochidog huvi hishgeer, oyutni 500.000 tulburuur, uvuu emee narin avtobusni tulbur bolon busad unegui avah durtai tetegleg tetgemjeer hurtej baigaagaa mededgui yam u? Amai chi ch bas irgen burt ugch baigaa 70.000 ene teree arai avaagui gej bultreh geed bga yam bish biz dee? APU ulsin tusuvt heden tug tushaasanig ehleed olood medchih (62 terbum tugrug). Neelttei huvitsaat company ene medeelel zereg n il tod zarlagdaad yavdag yam shu dee, Mongol ulsin saalin uneenuudin l neg, uuntei margah hereggui, yagaad gevel statist gej neg yam baidag yam. Harin Mongolchuudin amruun tsutgaad arhi uulgaad arhichin bolgood amidralin suitgeed bga geed baih shig bna. Ter n shig ulger baihgui bailgui dee. Ter arhi chin unegeui taraadaggui yam shu dee. Delguurin languun deer chamgui untei baigaa, bugd medne, eruul mendee amidralaa suiruuleh geed baggui hemjeenii mungu tuluud yavj bga ter seteglin tenheegui uurinhuu heregleeg taaruulchih uhamsargui ter nuhduud setgelgeendee uurchlult hiih heregtei baih. Amai bi chamtai adilhan zaluu hun, chamd heleh ug bna: ulsad tatvar tulj ajil hiij niigmiin daatgal tulj uzsen u? Bayalag uildverleegui baij busdig dairch davshilj uguisgeh, reketleh amarhan l daa. Unuu yed mash ih hun ene zamig songoj bga, yagaad gevel ene easy! Heterhii genen zan gargaad meden budilaad, oron garantaad bga yam bishuu? Uul n chamaig yam uzej nud tailj hal uzej hashir suusan gej oilgood bga sh dee.

he he wrote on 2011/01/12 - 10:22
#24

Sain hulihdsan ni sain huursan ni saihan amidardag tsag. Unheer hudlaa helsen yum bol shuuhdeh heregtei shdee. ingdeg shdee tegdeg shdee Mongold iim baidag shdee geed orhih yum bol bid iim hebeeree buyu argcaagui hebeeree uldeh bolno. humuusiin yaridag Mongoliinhoo horsond butgii buu gej zoblii. unen l yum bol asuudaal zohih yosoor ni shiiduul. handah gazar ni hand. iim yumtai ebleer aman tohiroltsoo hiigeed baij bolohgui temtseh heregtei

tolbo wrote on 2011/01/12 - 11:10
#25

За хө. Нийгэмд нэр нөлөөтэйг чинь мэдэхгүй юм байна. Гэхдээ чиний амжилтыг үгүйсгэж байгаа юм биш лдээ. Чиний хийсэн зүйл бол хэр баргийн хүний зориглож хийх зүйл биш. Харин нийгэмд ямар нэр нөлөө үзүүлээд байгаа хүн бэ гэдгийг чинь сайн мэдэхгүй байна. ТВ ярилцлагыг чинь харсан лдаа. Ухаантай залуу байна лээ. Гэхдээ бас монгол сэтгэлгээ чинь байхгүй болоод хэт хөөрсөн дэвэрсэн бодолтой ярьж байх шиг санагдсан. Чи дэлхийг тойрсон хүн байж уг нь энэ зэргийн юманд хууртсан баймааргүй л юм. Энэ ярилцлаганд чинь би итгэхгүй байна. Гэхдээ чи мундаг бичдэг юм байна.

Болор-Эрдэнэ wrote on 2011/01/12 - 11:28
#26

#24uu chamas apu-g ulsad her ih tatvar tuldug ve arhi yamar unetei gej asugagui bizde.asudlinha golig olj bichij sur hu.
Amai chi yamar genendu ym de.alivaa surtalchilga reklamand orohod zugeer aman tohiroltsogor hiigdene gedeg chin ali ch talruga helbiij medeh ym shu!yadaj chi geree hiisen bol shuuhdehed hereg bolno shd.chamd surgamj boloo bizde.tsaashda anhaarna biz.
2t- gevel gants apu-gin iim zohimjgui baidal gargasnig nelenhuid n mongol business gej garchigladag n yaj bgan.buh company-d tiim es zuigui aashlahgui shu de.mun suulin ued ym l bol utaanbaatar geh bolj hotin maani niislel utaanbaatar gedeg alban esni nertei bolchogui ym bga bizde.heze neg tsagt utaa n alga bolchihoor chi utaanbaatar gehgui ym bga bizde.esvel zuni urin dulaan tsagt blogo hutluhdu utaanbaatar gej bichih ged bga ymu? bi chamd zarim ued johon ul suuritai bai gej zuvlumur bn. heterhii zaasan bolchihgui baih.
urnaa gj naizaa ged l bh ym.tiim surhii naiz chin bsan ym bol yahlara uurigu bolon uruulig evgui baidald oruulj bdag ym be.arai 2, 3 uulzaldsan hunee naiz gehgui bailgui de.hunee sain taniad dara n naiz gej helj bai araso.naiz gedeg ugnihe uhagdhunig sain bodood uzeerei.
chi minii handlaga gej heled apu chamd yu ch ugugui hereg u?!reklamand toglohod une hanshtai baimar ym.bichsenes chin uzehed uuruur helj oilgulsan ym bn.apu uuru arhi uildverledeg baij arhini esreg surtalchilga hiine gedeg bol zanguuni ulger.chi iim ymand itgej l bdag a ya ya.
bid uursnusu bolj hund hulhiduuldag shuu.

buya wrote on 2011/01/12 - 11:31
#27

Хаха, АПУ улсад тэрбум тэрбумаар нь татвар төлдөг байлаа гээд Монгол улсын нийгэмд ямар хор уршиг авчирдаг нь тодорхой, хэдий бүтээгдэхүүнээ үнэтэй зарж буй хэдий боловч. Пивоны, спиртын шинэ үйлдвэрүүд барьж та нар зах зээл дээрх бүтээгдэхүүний үнийг буулгаж байгаа нь нийгмийг архидалтад турхирсан л үйлдэл шүү дээ. Та нарын нийгмийн хариуцлага гэж рекламдаад буй хөл бөмбөгийн тэмцээн болон бусад арга хэмжээндээ ашгийнхаа хэдэн хувийг шиддэг бол доо, өчүүхэн ш дээ. Хатуухан хэлэхэд архи үйлдвэрлэдэг компанид ажилладаг, өөрийгөө нийгмийн сайн сайхны төлөө хувь нэмрээ оруулдаг гэж боддог бол том андуурч байна даа. АПУ-д ажилладаг 1500, Монголын 2,5сая иргэн хоёрын эрх ашиг гэж асар ялгаатай даа.

wdorj wrote on 2011/01/12 - 12:32
#28

Нэмж хэлэхэд архины үйлдвэрлэлийг баялаг бүтээгч салбар гэж ойлгож байгаад чинь харамсаж байна. Яахав сүүлийн жилүүдэд танай боссууд мөнгө хөрөнгөтэй болоод уул уурхай, газрын тос, махны чиглэлээр хөрөнгө оруулалт хийж баялаг бүтээж байгаатай санал нэг байна, гэхдээ л архинаас боссон зүйл ш дээ. Хувьцаат компани нэртэй хэдий ч АПУ чинь нэг гэр бүлийн эзэмшил шүү дээ, Юун нээлттэй хувьцаат компани дэмий юм ярих юм. Бүх шийдвэр нь хөшигний ард хийгдчихдэг ХК. Аан тийм саяхан Skytel – ийн хувьцааг авсан нь харин ганц дэмжүүстэй ажил юм даа

wdorj wrote on 2011/01/12 - 12:39
#29

NAM HULHIDUULJEE! GEREE BICHIG TSAASAN DEER GARIIN USEG ZURAAD CH NEMERGUI BAIDAG GESEEN! ODOO YAMAR ARGA HEMJEE AVDAGIIN BAIGAAN IIMERHUU NOVSHIIN HULHIDDAG YUMAN DEE!

ANTI-HULHIDAGCH wrote on 2011/01/12 - 12:54
#30

Архидалттай тэмцэх нэрийдлээр шар айрагны сурталчилгаанд тоглуулж байгаа нь АПУ-гийн ёс зүйн асуудал мөн. Монгол жижиг улс байхад эргэж уулзахгүй мэт хүнийг нэг удаа худлаа ярьж ашиглаад хариуцлага хүлээлгүй алга болох нь бизнесийн байгууллагад ичмээр асуудал.

Харин чиний нийгмийн хариуцлага хэр үр дүнтэй байдаг талаар бичиж байгаа чинь олон талтай. Бизнес бол ашгийн байгууллага, ашиггүйгээр бизнес хийх утгагүй. Тухайн бизнесийн улс, нийгмийн өмнө хүлээх гол хариуцлага бол тэр ашгаасаа татвараа төлөн, улсын төсөвт хувь нэмрээ оруулах. Дээрээс нь тухайн салбартаа хамаарах хууль дүрмийг дагах, түүнтэй холбоотой зардал өртөгөө төлж барагдуулах хэрэгтэй (жишээ нь уул уурхайн компаниудад хамаарах байгаль орчны хууль, бэлчээр сэргээхтэй холбогдох зардал гэх мэт). Харин нэмэлт нийгмийн хариуцлага (жишээ нь архидалттай тэмцэх хөдөлгөөн зохион байгуулах, СББ компанийн Сайн Үйлсийн Аян гэх мэт) нь тухайн компанийн удирдлагын шийдвэр. Үүнд байгаа нэг асуудал нь, энэ нийгмийн хариуцлагын ажлаараа тэр компани нь өөрсдийн бүтээгдэхүүнээ, компаниа сурталчилж чадахгүй бол тус компанид маркетинг болон борлуулалтын талаас огт ашиггүй.

Энэ чинь зүгээр хэдэн бүдүүн нөхдүүд суугаад мөнгөө харамлаад сууж байгаа асуудал биш. Тэдний ард тухайн компанийн бүх ажилчдын цалин, амьдрал бас давхар явж байгаа. Нийгмийн хариуцлагад компанидаа огт ашиггүй хүмүүнлэг үйлс гэж бас байдаг. Харин энэ түвшинд Монгол компаниуд хараахан хүрээгүй болов уу. Өөрт ямар ч ашиггүй мөнгө зарна гэхэд дор хаяж тухайн компанийн ТУЗ-д эсэргүүцэх олонхи их байх болно.

Баруунд сонголт ихтэй, ямар нэг компанийн үйлчлүүлэгч болох, хувьцаа авахдаа нийгмийн хариуцлагатай эсэхээс нь шийддэг байж болох юм. Харин Монголд тэр нөхцөл нь бүрдээгүй байна. Компаниуд сайн ойлгохгүй нь огт хамаагүй, чиний ярьж байсан хөгжингүй орнуудад бол үйлчлүүлэгчид, хувьцаа эзэмшигчид бол зах зээлийн Хаан гэж яригддаг. Хэрвээ нэг компани нийгмийн хариуцлагагүй ажлаа хийдэг бол хувьцаа эзэмшигчид, хэрэглэгчид нь хувьцаагаа зарна, бүтээгдэхүүнийг нь авахаа болино.

Харин Монголын хэрэглэгчдэд тэр түвшинд хүрэх мэдлэг боловсрол байтугай мөнгө ч алга. 10,000 төгрөгөөр сонгуулийн эрхээ зардаг хүмүүс шүү дээ. Үүнийг бодолцох хэрэгтэй. Энэ бол тэдний ч буруу биш, амьдрах л гэж үзэж байгаа хүмүүс. Өнөөдрөө болгох гэж байгаа хүмүүст маргаашийн тухай бодох, алсын бодлоготой худалдан авалт хийх тухай ярих огт хэрэггүй.

Хөгжингүй орнууд ч ийм үеийг даван туулсан. Хөгжингүй орнуудад сэтгэхүй нь үргэлж ийм байсан юм биш. Боловсрол, цаг хугацаа, эдийн засаг болон улс төрийн тогтвортой боловсрол, тогтолцооны үр дүнд ийм үедээ хүрсэн байгаа. Аажмаар хэрэглэгчид маань боловсроод ирэхээр компаниуд нь нийгмийн өмнө хариуцлагаа хүлээхээс өөр аргагүй болно.

Anonymous wrote on 2011/01/12 - 12:55
#31

Бусдад сургамж болог гэж бичсэн нийтлэл гэж ойлгож байна. Энд их олон хүмүүс Амайг гэнэн тэнэгийг нь гайхсан байна. АПУ-г Монгол Улсыг тэжээж байгааг нь гайхсан харагдана. Энд бичээгүй байсан бол та бүхэн ийм явдал хэн нэгэнд чинь тохиолдвол хэнийг буруутгахаа шийдэж ядах л байсан байх, энэ нийтлэл түүнд өгсөн хүмүүсийн санал бодлыг уншаад хэнийг буруутгахаа мэдэж авч байгаа байлгүй. Би нэг талх барих гэсэн юм зуух, барих технологи нь надад байна та гурил өгөөч таньд талхнаасаа амсуулнаа гэхэд нь “үгүй” гэчихээд талхаа барьчихсан хойно нь “надаа тэхүү би өлсөж байгаа найздаа өгөх гэсэн юм” гэчихээд өөрөө идчихсэн хэрэг л болсон байна. Эндээс хэн нь шудрага байгааг олж харж болох юм.

no wrote on 2011/01/12 - 13:05
#32

bitii ongontood bai

Tom ah wrote on 2011/01/12 - 13:54
#33

Amai chamtai bi sanal neg bna aa. Unuudur MGL Businessuud dandaa biye biye, ard olnoo, zaluu uyee huurch mehlej, hulhidaj business hiideg shuu de. Bi ch gesen cham shig olon ch companyd hulhiduulj bsan yum bna. Huneer ajil hiilgene hunii tsalin hulsiig uguhgui, tohirsondoo bj chadahgui. Tegeed bas ih tom business yarina. Yum unuuduruur duusah yum shig oilgotsgoono. Jaahan businessiin sousttei baitgaaya l da. Yadaj hund unenee heleed, bas hiisen uildeldee uuchlalt guij chaddag bh hertei sh de. Alivaa sain business-g neg udaagiin hulidaltaar oloh ashig bish, tsag hutsaa l haruulna sh de

NZ wrote on 2011/01/12 - 14:51
#34

АПУ-г татварт их мөнгө төлдөгөө гайхуулсан 24 дэх хүний бичлэгийг уншаад ичив. нийгэмд хүмүүст сайн зүйл хийсэн хүмүүс ч орлогоосоо татвараа төлөөд, төлөх ёстой гэсэн ухамсараараа *бид татвар төлдөг* гэж цээжээ дэлдэхгүй байхад архи үйлдвэрлэчихээд нэг их бүтээн босголт хийсэн юм шиг даналзах хэрэггүй л баймаар.

gl wrote on 2011/01/12 - 15:23
#35

Apu surtchilgaandaa ooruulya gej guihad oilgomjtoi um busuu. ted nar u gej apu-giin esreg reklam hiih um vee Amai mini dee ingej hulhiduulah gej….

bayaraa wrote on 2011/01/12 - 18:33
#36

Uneheer toogui um boljee amai aha bi tanii nomiig unshiad duusgasan uneheer setgeldee tusuulj unshsan bolohoor shaihan bailaa gehdee ene metiin zuild oroltsvol ner hund chin buurna shde

masa wrote on 2011/01/12 - 22:02
#37

business-n baiguullaga uuriin uil ajillagaatai zurchilduh bodlogo yavj yavuulahgui biz dee.. iimerhuu naad zahiin yum oilgohgui. nzdaa tuslaa l biz, hudlaa biye umuursun, esvel APU-gaas mungu salgah l gesen yadsan arga yum shig sanagdlaa…

lol wrote on 2011/01/14 - 02:54
#38

herve chi gomdoltoi bga bol magnai gedeg zalutai uulzad yu bolsnoo helj oilguul.hervee huleej avahgui bol apu-gin zahiral yamar chimeg nertei bilee han-uulin irgediin tuluulugchur songogdson huuhen bdag.zahiraltai n uulzahgui yu.uih-n gishuun bathuugiin duu sh ude.ter humuus ajilda hariutslagagui handsaniha tuluu naad zah n chamaas uuchlal huseh estoi.tsaad zah n chamd tulbur tulie gevel hun hohiroosni tulbur gej bodood avchih heregtei.
hedii chi geree contract higegui ch gesen shuuhdej bolohgui ym bas bhgui.gevch adgiin zarga 10 honog gej ug bas bii.
eej aavtaiga saihan amarch bn u.hol gazraas erch huchee nuhuud irne bizde.

buya wrote on 2011/01/14 - 10:04
#39

mash sonin gaihamaar shiidwer gargsand chin gaihaj baina. negdugeert bi ter reclamiig uzej baigaagu bolhoor ene humuusin bichlegiig harwal ih l hundeer huleej awhaar surhii reclam bolson bolltoi hmm
bi chini todorhoi hedn bichlegiigchin site aas chin unshij baisan ba tedgeerees dugnelt hihed todorhoi ooriin gesen gaihaltai zorilgotoi ooriigoo ilerhiileh owormots untsugtei zaluu bn gej bodoj bile
tegeheer mini bodloor mini amidrald odor bolgon iimerhuu humuusiin haldlaga gehimu handlaguud ih irdeg ter bolgon nadad bolomj met sanagddag chamdch bas gej naidaj bn hedii ih hetsu medremj tordogch suuld n harhad ireeduid ireh tuunees 10 esull 100 dahin tom ersdelees namaig tuhain ueid hamgaalah huchiig ogch chadsan bdag met sanagddag harin suulin ued heden bichleguudigchin unshaad bsan er n amidralchin neg heweer ursaad bga met mini huiwd sangdaad bsan (uuchlaari) harin ene buhen bidnii amidrah ene hemjeestiig ilu hogjiltei bolgoj bogdog met sanagdah yum bi ooriinho bodoliig durguutsegui bol helwel(uuchlaarai) ter company tai hariutslag tootsoh eseh n chini shiidwer gargah hereg bh lda gehde nadaa neg asuult torloo yamar hergtei gej huurtagdsaniiha toloo esul olon niited garsan medeeleliig uguisgej ooriin huurtagdsanaa medegdej aldagsan todorhoi ner hundee butsaaj awah? etsest n bi ih surtei helj baij magdgui gehde mini heleh zowolgoo gewel setgel sanaagaar unah heregtei sain bodoj bayaslagaj baigaad daragiin arga hemjee uildelee tolowloh heregtei bh

tugi wrote on 2011/01/14 - 11:59
#40

:)

chingis gdg wrote on 2011/01/15 - 12:20
#41

za da eniig hen negen unshina gej neg ih naidahgui l bn gehdee temdegleliin devtriig hen ch unshihgui bolovch setgel ongoidogtoi adil bi comment uldemer sanagdlaa :D
yu geheer apu kompani ch bas amaigiin buruu talaas bichsen yamar neg zuil haa negte yavaa l bh yag jujgiig nairuulagchiin tavisnaar humuus oilgodog shig tegeheer bid bol uzegchid ene asuudald terni enenii buruu gj yamar neg dugnelt hiih bas l hetsuu gehdee ongots dugnehed amaigiin zov sanagdlaa gehde bi ene zov gdg ugee bas heden shuumjleltei hamt ogmoor bn herev ta apu komppanii demjlegteigeer delhiig toirson bol ter reclamand zgr l togloh bsn gjuu? bi iim handlagiig bichlegnii dund hesgees ajlaa l da tgd l …………….

HI :D wrote on 2011/01/15 - 22:38
#42

2-t bichsen baagiid handaj helhed “Нийслэл лиг” “Боргио Cup” bol APU-giin zohioj baigaa ajil bish holbooduudiin yavuulj bgaa temtseenuud,APU giin huvid tus liguudiin neriig ooriin nereer nerlej olond oorsdiigoo surtalchlah marketingiin negeehen ajiluudiinh ni neg!oisoon?

HERO wrote on 2011/01/16 - 01:33
#43

Àìàéãèéí áè÷ñýí ñàíàà íü ìîíãîëä èéì ç¿éë áàéíà ãýæ ãàðãàæ èðñýí áàéõàä çàðèì õ¿í áóðóóãààð îéëãîîä õýòýðõèé õ¿íäýýð òóñãàñàí þì øèã áàéíà. Ýíä ÀÏÓ êîìïïàíèé íýð õ¿íäýä õàëäàõ ãýýã¿é õàðèí òýð õýäýí ìàðêåòèíãèéí àæèë÷äûã àæëàà èíãýæ ÿâóóëäàã þì áàéíà ãýäãèéã ë õýëæ ãýæ áè îéëãîæ áàéíà. ¨ñ ç¿é ãýæ õàìãèéí ÷óõàë áàéäàã þì øèã, Àìàéã ººðºº àíõààðàëòàé áàéõã¿é ÷èíèé áóðóó, íèéãýì óãààñàà èéì, çîõèöü äàñ ãýõ þì áîë çàëóó÷óóä áèä þóíä èòãýæ àìüäðàõ þì áý. áèä ë èéì ÿâäëûã ÿðüæ õýëýëöýæ ººð÷ëºõ õ¿ì¿¿ñ íü áàéõ. Ýíý áîõèð çàâààí ÿâäàëä óóñàæ àëõààãàà íèéë¿¿ëæ àëõ ãýæ õýëñýí õ¿ì¿¿ñ ººðñ人 óãààñàà òèéì ÿâäàëòàíãóóä áîëñûí áèø¿¿, òýãýýä çºâ ÿâàõ ãýæ áàéãààãàà äîîø íü äàðààä ë, ¿ã¿éñãýýä ë , õàðèí ÷ á¿ð õóëõèäóóëñàíä íü áàÿñààä áàéãàà ÷ þì øèã. Òèéì áèøýý, ýíý áîë öààøäàà ÿâàõã¿é çàì ø¿¿ çàëóó÷óóäàà. çºâ çàìààð çºâ àìüäàðúÿ çàëóó÷óóäàà.

ugi wrote on 2011/01/16 - 17:41
#44

1t Amai d.
Hervee chi namaig ingej boddog bol haramsaltai bna uug n naiziin uurgee bieluulsen gej bi oilgoj bgaa, chi ch medej bgaa. Hudlaa yarij hulihdsan gesen oilgolt turuulmeer bgaa bol its up 2 u… Aa gehdee bi bol huleen zuvshuuruhgui, Minii naiz enenii talaarh chi bid 2iin conversation-g bichmeer bsiin bol yag yu yarisnaa sain sanaj bgaad tegeed neg musun guitstel n bichehguidee.
APU company-n ger buliin neg gishuunii huvid ch bi uurgee bieluulsen gej dugnej bgaa, negch buruu zuil hiisnee olj harahgui l bna. Chi bid 2 enuunii talaar hangalttai yariltsaj, oilgoltschood odoo iim yum bicheed yahavdee. Ingej hudlaa unen minii ch yumuu company ch yumuu har pr hiij bgaad chin gaihaj bna, daraa jich yarii.
2t Deerh tanihgui humuusiin shuumjilsen commentuudiig unshihad ta buhen APU copmany-g aria l dutuu unelj bna. Olon jiliin tuuhtei, dadlaga turshilagtai UNDESNII MANLAI UILDVERLEGCH gedegiig ta buhen nadaar heluuletgui medeh iostoi.
Huilaa dagaj murduj, uls orondoo huvi nemer oruulj niigmiin hariutslagaa buren guitset bieluulj bgaa ulger jisheech bguullaga gedegtei hench margahgui. Getel tsuun heden hun hiih yumguidee ali esvel ataarhaj jutuurhsunduu ali esvel amidraliin sain saihniig bus muu muuhaig bodoj yavdagtaa ch yumuu buu med ingej bichej bodoj yavah yamar shaardlaga bnaa.
Enuuniihee orond irj manaid ajild orooch! Uuriiguu bolon Mongol ulsaa hamt hugjuultsgeildee.
3t Humuus er n busdiin aldaa onoog haij, busdiig shuumjilj, muulj bolj butehgui muu muuhai talaas n bitgii harj baildaa, uhamsart hun bolj turchuud. Joohon uhaan suutsgaaj, hairiin nanidan tsagaa ur buteeltei zartsuulval yasiin be. Uuruu uuriigee ehleed harj, dugencheed daraa n uruul busdiigaa muulval yasiin be

Urnaa wrote on 2011/01/16 - 17:45
#45

28 аа гоё хэлсэн шүү,32оо тэгээд одоо ярьж эхлэхгүй юм бол хэзээ юм бэ, монгол хөгжингүй орон болохоор ярина гээд хүлээх үү, Амай шарлахсандаа ч юмуу, мөнгө энээ тэрээндээ болоогүй байхаа, ийм зүйл бичиж байгаа хүмүүс өөрсдийн өчүүхэн бодлоосоо ичээчээ, Амайг гэнэн гэж хэлсэн хүмүүс арай ч дээ, монголыг авч явах залуу хүний үг гэхэд, бишээ, Амай тйим зүйлийг мэддэгүй, гэнэндээ ч биш байх, 41-д хэлэхэд ийм зүйлийг тэгээд хэлэхгүй өнгөрөх байсан хэрэг үү, тэгвэл миний хувьд мэдэхгүй л өнгөрөх байсан, амайгаас өөр хүнд энэ явдал тохиолдоход бичнэ гэж үү, бичлээ ч олон хүнд ингэж хүрэх байсан гэж бодохгүй байна. Мэдээж Амай худлаа зүйл бичээгүй байх. 43-т хэлэхэд АПУ нь Амайг зүгээр бадарчин байхад дэмжихээс татгалзчаад олны танил болсон хойно нь яаж санал тавьж чадаж байнаа л гэж хэлэх гэсэн байх, харин дэмжсэн бол ийм зүйл гаргахгүй л байсан гэсэн зүйл огт байхгүй байна ш дээ, яагаад ийм жижиг зүйлийг ойлгохгүй байна аа. Миний бичлэг Амайг өмөөрсөн юм шиг харагдаж байгаа ч зүгээр л миний бодол шүү.

ugi wrote on 2011/01/16 - 19:10
#46

Өнөөдөр санаандгүй нэг блог нээлээ. Тэндээс АПУгийн сурталчилгаа марктинг яаж ажилладагийг харлаа. Ихэнхдээ л хулгайлсан, хуулсан л юм хийдэг юм байна. Тэгээд Амайн энэ бичлэгийг саналаа.
Ийшээ ороод үзээрэй
http://hulgaich.blog.gogo.mn/index.html

hehe wrote on 2011/01/16 - 23:59
#47

#46 urnaa chi uurigu hamgaalj zuvtguj bga bolovch terige batlah yu h bichsengui shu de…

buya wrote on 2011/01/17 - 11:32
#48

Amai ene bol mash tom surgamj. Mongold biznesiin eos zuitei sain company ch baina bas iimerhuu heneggui companiud ch baina.1 udaa gendsen bol dahiad gendehgui baihad l bolno shuude. Uneheer APU ingej hunii hols hucheer oldson ner toriig luiwardaj ashiglasan n unen bol APU-d uram hugarch bnaa..Ug n dajgui sain company gej boddog baisan ymsan.”Amai alsdaa APU-gaas zai bari” gesen tom surgamj awlaa gej bodood tuluwlusun olon ajlaa uram zorigtoi hiigeerei!!!Guih nohoid guihgui nohoi saad gej ug bdag sain yawaa negendee demjij tusalj baiyaldaa MONGOLCHUUDAA! tsuuhun heden Mongolchuud bidnii neg n ch bolow sain yawag l dee…

Egulen wrote on 2011/01/17 - 13:58
#49

http://news.gogo.mn/r/82150 zaawal unshaarai. tgd yamar niigemd amidarch bgaagaa oilgono.

een wrote on 2011/01/18 - 14:24
#50

http://www.youtube.com/watch?v=OZGy-PCuks0 reclam odoo hurtel bj bn da

srn wrote on 2011/01/18 - 15:43
#51

enuugeeree amai yg yu heleh geed bgaan ter urnaag ajilaas ni haluulj marketingiin darga ni teneg gedgiig haruulj apu alia company gehgeed l ydaad bh ym. harin ch uuriiguu ene zaluustai neg reclamd togolsondoo bayrla. uu uuchlaarai ta chini neeree od shdee. neg l ih hulhiduulsan hun uuriin uhaantai bai. uuruu gantsaaraa arhi beer hergeldeggui zaluus ni shar airag harj uzeegui gazar uugaarai geed heleed reclamdtsan ym shig surtei gar we. apugiin umnuus bi uuchlal guiya. harin ene tom companias uuchlal guih chadal uurt chini bgaa yu? nileen l neriig ni dooshluullaa zaluusiin tuluul ta. za za amjilt husey bye. ter apu mungiig ni uguuchee kk

53 wrote on 2011/01/19 - 12:44
#52

#53 АПУ-ын өмнөөс чи бид 2 уучлал гуйх хэрэг байхгүй. АПУ-д ажилдаггүй л бол!!!
uu uuchlaarai ta chini neeree od shdee.
Чи ОД гэж андуурч байна. Од дундаа АЛТАНГАДАС од гэвэл тохирно. Бид хулгайлсан дууг нь нэг сонсонгуутаа ОД гэж боддог, тэр тэнэгүүдээс арай өөр төрлийн ОД байх болуу гэж боджийн. АПУ компани бол мөнгөтэй хөрөнгөтэй компани. Ганц Амайг сурталчилгаанд тоглуулах мөнгө битгий хэл 100 Амайг ч мөнгөөр зодоод сурталчилгаанд тоглуулчих газар. Тэдэнд зөвхөн Амайг хүндэлдэг над шиг 1000 1000-н залуусын тархинд Амайгаар Fusion-г нь уу гэсэн санааг л хэлүүлэх хэрэгтэй. Амай энэ үгийг хэлэх үү? та нар боддоо. өөрт нь нэгч тусалж байгаагүй компани гэв гэнэт бидний сурталчилгаанд тоглооч гэвэл тэнэг хүн ч гэсэн САЛААВЧ өгөх биз. Тэгээл худлаа шаасан байх. Та нар тэр Fusion-г нь ууж үзсэн биздээ. Тэр бидний сонголт байж чадах уу. never

Munkher wrote on 2011/01/19 - 16:46
#53

unen inedtei daruud yum da hehe. naadhii chini zalilan gedeg yum shte ter apu-g haatsailagch naraa!!! ta nariin arhi darsand durtai chini ter l yum bga biz! ta nar oorsdoo iim baidald oroogui bolhoor baluugaa meddiin. od gej ooriigoo neg ch heleegui, ta nariig senhruuleh sanaatai yavaa negniige ingej doosh n hiih gej de. 53-d comment uldeesen gar ch de hehehe apu-n orooson dugui yumda

zochin wrote on 2011/01/19 - 21:26
#54

ZAXIIN TAMXINII BOX DEER ESREG SURTALCHILGAA BAIDAG , TER PHYLISOPHY ,APU MONGOLIIG TEJEEDEG, MUUXAI MONGOL MUUXAIGAARAA SAIXAN GEED OMOGSHOOD BAIGAA COMMENTCHIDOD XELXED ZORGOOROO XUTSATSGAA XUSBEL ULIJ CH BOLNO SHV

batgerel wrote on 2011/01/19 - 21:28
#57

#57,58 hehe, энэ хүн чөлөөт цагаараа юу уух нь хэнд хамаатай юм бээ? Хүн өдөр тутамдаа жорлонгийн цаас хэрэглэдэг. Таны зөвшөөрөлийг авалгүйгээр таны зургийг жорлонгийн цаасны сурталчилгаанд ашиглачихаад “Та өдөр болгон манай цаасаар бөгсөө арчдаг учир бид таны зургийг рекламандаа ашиглах эрхтэй” гэж байгаатай агаар нэг сонсогдохгүй байна уу? Логикыг нэг бодоод үздээ.
Дээрх #46 гийн хүн өөрийгөө өмөөрөх гэж яадаж байгааг хараад өрөвдчихлөө. Энд хэн нэг компанийг муулах, хар PR явуулах гээгүй байх шиг байх юм. Зүгээр л ажил төрлөө хийж байгаа юм бол хууль зүйн бөгөөд ёс суртахууны хэм хэмжээгээ бариачээ л гэж яригдаад байх юм. Тэгсэн АПУ их татвар төлдөг л гэнэ. АПУ сайндаа л татвар төлөөгүй биз. Энэ улсад үйл ажиллагаа явуулж байгаа бүх компаниуд, иргэд том жижиг гэлтгүй татвараа төлөх ёстой. Ядарсан ядсан комментууд хамаг цухалзал төрүүлчихлээ. Хамгийн шударга ёс зүйтэйгээр зүгээр л Амайгаас уучлал гуйгаад, тэр клипээсээ Амайгийн хэсгийг л аваад хаячихад болоо биш үү хэхэ 2,3 секунд л байна.

hehe wrote on 2011/01/20 - 20:55
#58

hi amai chamd eh ornoo toloolj mash olon ornoor ayalj ervvl enh irsend chini bayar hvrgei.chamtai ilen dalangvi cholootei hariltsdag naizuud bolomoor bna zahidal bicheerei bayartai

tuya wrote on 2011/01/22 - 02:19
#59

hi

tuya wrote on 2011/01/22 - 02:20
#60

#53-d. Neg ni ch gesen shudraga baiyaldaa.Mongo abaad chimeegui baij boloh l doo. Amai tegsengui ni yuu ni buruu baih be.Heniig ch huurch reklamd ashiglaj bolohgui shuudee. Od gej huniig doosh ni buu hii.Tengert baidag shig Mongold oduud shig olon zuil hobor.Harin ard tumnii sanalaar orgomjlogdsan egel BAATAR odoogoor 8 buin neg ni AMAI gedgiig medsen uu?

нөхөр wrote on 2011/01/23 - 19:57
#61

Хүнд итгэнэ гэдэг чононд мах хадгалуулахтай адил болсны л нэг жишээ байна. Найз нь хүртэл…. Нэмж хэлэхэд АПУ-н нэр хүндийг Амайд унагаад байх шалтгаан яаж ч бодсон баймааргүй л юм.Би л байсан бол ингэж хулхидуулчаад шүүхдэх байсан юм хэхэ…

Zochin wrote on 2011/01/25 - 01:53
#62

Ene Vodka,Beeriig reclamdahiig demjeed baigaa humuusiig eruusuu oilgohgvin.Hun mundag baij bolno.Mundag ajil hiideg mundag alban tushaaltaibaij bolno.but ter hun munhag bol hen ch baigaad yutai ch baigaad ut horhoitoi adilhan.Amai uuriig ni hundleed itgeed ajild ni saihan setgeliin vvdnees tuslaj baihad…zzzzz .heleh ch vg alga Hariutslaga.Uhamsar.Hudnlel gedeg ch mongold howor bolj.
neg l ih mashin unsan tom tom yum yarisan humuus, zuw hool ch olood amandaa hiij ch chaddgvi.bieiin tamiraar ch hicheelldgvi neg l ih zaluugaaraa tom tom gvzeetei boltson hugshin tsaraitai zaluuchuud. arhi tamhind mongold jiwcheed baihad nemj yu hiih geed baidiin bol.barnd orolgvigeer ,beer uulgvigeer,tamhi tatalgvigeer amidralaas taashaal bayar bayasgalan awch boldgiig surtalchilsan surtalchilgaa hiie gewel Amaigaas uur hen tuslah bol…emgenel…

nora dagva wrote on 2011/01/26 - 17:02
#63

huue tegeed beer-niihee zurgiig tavichihsan chini bur taalagdahaa bolichihloo.
chi ene banneraa site-saa avc bolohgui um uu? minii bur tolgoi ergej bna durhgui bga aum bodson chini fusion-nii zurag garaad ireheer uur ch hureh shig.

bayaraa wrote on 2011/01/27 - 17:40
#64

Amai, APU gedeg undesnii uildverlegch MU-iin tosoviin todorhoi huviig burduuldeg mangas-iin jinhene dur torh yamar baigaag l bichsen baina.
Mon, Bi Amai-g tanina, yariad zovshooruulchihye geed udirdlagasaa kok avah gesen, ergeed garah ur dung ni bodoh bitgii hel zuvhun onoodriin ajil butej baival bolloo gesen mundag manager, sain naiz-iin dur torh nudend buuj baina!
Mongol-d iim l baina zaluus aa!
Amai-d: Yahoo messenger deerh Archiving preference-ee idevhjuulmeer yumaa

Tamir B. wrote on 2011/01/30 - 14:02
#65

Tegeed pivonii zurag tavidag ni yamar uchirtain bol? Dala reklam uu?

Bats wrote on 2011/02/13 - 13:17
#66

Dald reklam uu?

Bats wrote on 2011/02/13 - 13:18
#67

Би тэр Магнайг хүний санаа хулгайлж гүйж байж АПУ маркетингийн газрын дарга болсныг нь мэдэх юм байна.
АПУ нь өөрөө гайгүй байлгүй дээ

Дандар wrote on 2011/02/14 - 16:21
#68

Career hooson humuus naizaa-ch zarj idhees odoo butshaa baisan zuil… Tatvar ih toldog gej hutschjee bas, chaavaas daa. Tiim l tom company-d ajildag enee teree, tatvar ih toldog geed tomrood baigaa humuus oorsdiihoo l medlegguig gaihuultsgaah yum daa chaavaas… Yamar negen alban baiguullaga, huvi hun, ashig orlogoosoo todorhoi hemjeenii huvi-iig toldogiig odoo boltol oilgodoggui chaavaasuud yum baihdaa, orovdoltei yum. Ter Urnaa gej bichsen ni ch gesen, chi tiim l aihtar marketing manager ednuus yum bol iim engiin tatvariin huuliig meddeg l baimaar yum. Naiziigaa mungu, alban tushaalaar solihoos butsahgui oodgui novsh ve!

Ganbaa wrote on 2011/02/14 - 23:36
#69

Amaigiin zuv. Gehdee amai chi huuli tsagdaagiin gazraar yavaad yamarch ur dun baihgui APU chini mungutei company Eronhiilogchiig hurtel munguuruu zodoj chadahaar humuus gedgiig sanaj yavaarai Ene zarim setgegdeluudiig ni haraad baih ni APU-giin marketingiin heden soyolgui yumnuud bichsen baina. APU compani bol Mongoliin ard tumniig arhind jivuulj baigaa gol huch. Bas ereltee hangaj chadahgui nemj spirtiin uildver barij baigaa gej baigaa. Ene butehgui ee APU-giin udirdlaguud ni dooroo Zov bodoltoi humuus boloosoi l gej mongolchuud bid husehees oor arga alga daa. Ene niigemd mungutui huniig hen ch diilehgui shuu dee

boliochee wrote on 2011/02/15 - 20:24
#70

ene ertnii medeelel bn gehdee bi odo unshij baigaa bolhoor bodogdson zuilee bichiy. ene minii handlaga gedeg ugiig unshaad l yamarch teneg hun oilgohoor l reklam bsn bn. amai chamd jaahan uram hugarlaa. gehdee alddagui hun gej yu baihav. amjilt

lesly wrote on 2011/02/18 - 00:50
#71

chamd gehdee mungu amalsan bolhoor l tuhain yedee zuvshuurch l de. jaahan huuhed bish neg huuhnii guilt tudii zuild itgeed yavj l bdg. chi huuli erkh zuin medlegee deeshluul esvel meddeg hund ni handaj bai. iim hariutslaggui hainga bj yaaj bolhiin. hunii ner hundiin tuluu ezen ni uuruu l sanaa tavih heregtei. uur hen ch bish. APU giin neg huuhen chinii ene hainga zan deer huurhun toglolt hiij ajilaa buteej chadsan bn. ter chamaig yatgaj chadsan ni l sonin yaaj yatgasan ni sonin bish. terniig unasan buhud shaltag mundahgui gedeg shig toochij uchirlah shaardlagagui gej bi bodjiin. mongoliin erchuud er hun shig bj hezee surhiim bol

lesly wrote on 2011/02/18 - 00:56
#72

nemj helhed chi yadaj geree hiij baij yumiig batatgaj bj hiih heretgei l gej heleh geed bn.

lesly wrote on 2011/02/18 - 00:58
#73

ЭНэ реклам манай нэвтрүүлэг дундуур л лав нэг ч өөр реклам оруулахгүйгээр бүтэн 6 минут гарсан юм даа. Яаж байгаа юм бэ гэтэл “Мөнгөө өгсөөөөөөн” гэж менежер хэлсэн. Мэдээж хүнд нь мэдэгдэхгүйгээр ийм зүйл хийх нь буруу. Хүмүүс дээр олон бичжээ/миний бодож байсныг/. Гэхдээ миний сонирхлыг нэг л зүйл татаж байгаа нь “Яагаад Амай гэж?”. Энэ рекламанд орсон, орж болох өчнөөн хүн байхад уурлуулан барин, худлаа ярин байж, ид завгүй үед нь цагаас нь хумсалж байж хийх ямар шаардлага байв? ЭНэ л сонин санагдаж байна. Магадгүй таны нөлөөлөл тэдэнд тийм чухал байсан байж болох л юм. Гэхдээ л… сонин

Tsend Sod wrote on 2011/02/21 - 15:59
#74

#57, #58 dahad bichsen hunii zurgiig olj Jorlogiin tsaasan deer hevleh uymsan, Naad hun chini ogt ter torlooin zuil heregledeggui gej heleegui, ter torliin surtalchilgaa hiihgui gej helsen baigaag oilgohgui bna uu? Uymnii naad tsaadiig yalgaj salgaj oilgoj suraagui baij hunii ul shagaij mundag surcheedee #59-d helsen hunii sanaatai sanal neg bna oo…

unshigch wrote on 2011/02/24 - 02:21
#75

Nohod hemeen nohod boldog tsag bii gej ali deer neg mundag nohor shuleglesn-g dahin sanuulah uym ter Urnaa geech!!!

unshigch wrote on 2011/02/24 - 02:26
#76

Та нар болио ч дээ, ичхэд яадгийн дээрх #2,#3 гэх мэт хүмүүс АПУ-ийн хүмүүс л байна ш дээ… Өөрсдөө ёс зүйгүй юм хийчхээд… Ер нь та нар ядарсан Монголынхоо зовлонгоор мөнгө олохоос өөр юм хийж чаддаг юм уу. Бүгдийг нь архиар хордуулаж, амьдрал ахуйг нь там болгохоос өөр юм чадахгүй…

#111 wrote on 2011/04/08 - 18:57
#77

uushuu ihiig hiigeerei amjilt
аялаж дуусчаад монголдоо зөндөө олон зүйл хийгээрэй гэхдээ та монголчуудын хувьд маш их хөрөнгө оруулалт хийж байгаа гэдгээрээ бахархаарай оюуны соёл хувьд

Батцэцэг wrote on 2011/04/11 - 22:30
#78

usee urguulahaar ulam l aylagch shig haragdaad bhiin uu neree badarchin biluu kkkk

Батцэцэг wrote on 2011/04/11 - 22:33
#79

Deer “Миний бодол: АПУ яагаад архидалтын эсрэг сурталчилгаа явуулж болохгүй гэж? АПУ монгол түмнээ архидуулаад ашиг олъё гэж зорьдоггүй байлгүй дээ. ” gej bichsen hun yu bodoj bichee ve? Tegvel yah gej arhi hiidii? Tuunii orond daralt buuruuldag tsai, esvel eruul mended tustai vitamin water uildverlej boloh l bsiin shdeee. Arhi uuhguigeer yaj ahichin bolohiin? Arhi uuhguigeer APU yaj ashig olohiin? HAriult husey?!!!!!!!!!!!!!

Reader wrote on 2011/04/30 - 12:29
#80

#24 uu bi chinii umnuus ichij bna. Tatvar tuluh ni tanai company uureg bolohoos bish ys surtahuunaaraa hiij bgaa zuil ogt bish. Bas dan gants tanai company niigmiig tejeegeed tatvar tulj bgaa bish shdee. End bizines ys zui hun hundee handah handlaga shudarga bus guilgachin archaagui marketing iin chin talar yrij bna.

Reader wrote on 2011/04/30 - 12:56
#81

Bi deer neg tuuh ch hunii bichlegees arhinii uildver APU g baiguulsan tuuhiig unshij bsin bna. Eh survaljiig ni haigaad olsongui. Gehdee tend ” Mongolchuud arhi uudaggui gashuun us geed uzdeggui bhad orosuud shanaga shangaar ni unegui arhi taraaj hucheer agent uudaar taraadag kartiin baraand ni zaawal arhi ugdug ys togtooson tegeed daraa ni MGL chuudiig arhind jiwuuleh bodlogiin urgeljlel bolgoj Arihinii uildver uudiig barij ehelsenii neg ni APU geh met shuu dee” gej APU aar jishee tatan bichsen bsan yum. APU ajildag garuud bol bugd ter bodlogiin urgeljluulegchid….

Reader wrote on 2011/04/30 - 13:08
#82

Амайгийн юу мэдэрснийг ойлгож байна. Би нэлээн хэдэн жилийн өмнө архины эсрэг сурталчилгаа маягийн юм хийгээд үйлдвэрийн эздэд нь элдвээр хэлүүлж байсан юм, http://batjargaln.wordpress.com/2010/03/ сонирхож байвал энэ линкээр орж уншаарай. Архидалтыг бууруулах арга нь пивоор солих байж болохгүй л дээ, сэтгэлгээг нь өөрчлөхөөс нааш ямар ч үр дүн гарахгүй, урт хугацаанд нэлээн тэвчээр хөрөнгө зарж байж үр дүнд хүрэх ажил. Гэхдээ архины үйлдвэрийн эзэд дандаа шийдвэр гаргагч улс төрчид байгаа цагт юунд ч дийлдэхгүй биз дээ, :(

batja wrote on 2011/05/02 - 06:25
#83

Sain bainuu. Amaid ene udriin mend hurgeye. Bi finlandad amidardag, terhuu reklamiig uzeegui ch gelee bi 100% Amaitai sanal neg bna. End olon zuiliig bichij nurshmaargui bna. Hamgiin engiineer bodohod Buhel buten huniig reklamand oruulchaad olon niitiin suvgaar tsatshiinhaa umnu reklamandaa oruulsan huniihee sanal setgegdliig avah heregtei bus uu.

SEGE wrote on 2011/06/20 - 16:55
You can leave a response, or trackback from your own site.

Write Your Comment

Comment Guidelines: Basic XHTML is allowed (a href, strong, em, code). All line breaks and paragraphs will be generated automatically.

You should have a name, right? 
Your email address, I promised I won't tell it to anyone. 
If you have a web site or blog, you can type the URL right here. 
This is where you type your comments. 
Remember my information for the next time I visit.