МӨРӨӨДЛӨӨРӨӨ АМЬДРАГЧ

INDIGO cd Internet

Мөрөөдлөөрөө амьдрагч

Грегорийн толлын 2005 оны 11 сарын 3

Хөрөнгөтний Монгол улс. Улаанбаатар хот.

Явах бэлтгэлээ базааж, цүнхээ баглаад, машины ард хийлээ. Үүргэвчтэй аялалд явж үзээгүй болохоор илүү цүнх бас дүүрчээ.

Дэлхийг судлахаар явахын өмнөх шөнө, таван жил амжилттай хэрэгжүүлсэн “Клуб 21” төслийн хаалтаа тэмдэглэж, надад зориулж буй үдэшлэгтээ очихоор, машинаа асаагаад, хуучнаар UFO  гэж нэртэй байсан харин одоо Медуза болсон клуб руу хөдөллөө. Ленины музейн баруун доор байрлах уг клуб нь гэрийн ойр, менежер нь миний найз, бас сургуулиа төгсөөд анх ажил хийж байсан сургамжтай газар юм.

Диско руу ороход, “Амай Дэлхийг тойрох гэж байна” гэсэн хуудаснууд ханаар наажээ. Миний үдэлтийн үдэшлэгт Амай гэх нууц үгийг хэлсэн хүмүүс үнэгүй нэвтрэх тохиролцоог менежертэй нь хийсэн тул бүжгийн талбай дүүрсэн байлаа.mongol badarchin books taivshir

IMG_4299

Нууц үгийг өөрийн сүлжээгээрээ түгээсэн тул найз нөхөд дотны хүмүүс цуглав. Дижей нар бас хүндэтгэл үзүүлхээр иржээ.

Тайзан дээр гараад, арга хэмжээгээ нээж үг хэлэхдээ өнгөрсөн хэдэн жилээ эргэн дурслаа…

IMG_4212

Би төрсөн цагаасаа соёл урлаг, хөгжмийн орчинд өссөн гэж бараг хэлж болно. Аав цаг үеийн хамгийн орчин үеийн дуу хөгжимтэй пянз, дамар, кассетууд цуглуулна, Ээж маань бага байхад шанз тоглоно. Манайх зочин гийчин тасардаггүй айл тул ирсэн хүмүүсийн дуу хуур, ерөөл магтаал, диско бүжгэнд балчир ах дүү бид хөөрч, хөглөгдөж байв.

Аав маань Эрхүү хотод ажллах томилолт авсан болохоор тав дугаар анги хүртлээ би Зөвлөлтөд гэр бүлтэйгээ амьдарсан. Монголдоо ирээд 23 дугаар сургуульд ороход, үзэж харсан, сурч мэдсэнээрээ үеийнхнээсээ илт өөр санагдав.

16

Зөвлөлтийн дунд сургуулийн боловсрол, соёл, хөгжим бүжгийн хичээлийн чанар манайхтай харьцуулашгүй илүү.

Хил гарч, гадны улсад амьдарч үзсэн болохоор юмны учрыг олон талаас харах тал дээр жирийн хүүхдүүдээс өөр, бас орос хэл цэвэр учир ТВ, радио, танин мэдэхүй, түүхэн судруудад нэвтрэх боломж илүү өргөн болсон байв.

Монголын дунд сургуульд нэг их ач холбогдол өгдөггүй, хөгжим бүжиг, соёлын хичээлд Зөвлөлтийн хүмүүс харин маш их анхаарал тавина. Тэд хүүхдээ багаас нь ах, захтай, хүмүүжилтэй, бүтээлч, сэтгэгч болгох, далд авьяасыг нь хөгжүүлэх ажлыг идэвхтэй явуулна. Амар тайван орчинд өсгөнө.

Хичээлийн хөтөлбөр, бодит амьдрал хоёр нийлэхгүй болсон ерээд оны үед, 23 дугаар сургуульдаа таван жил сурахдаа ангийнхаа болон сургуулийнхаа соёл урлаг, дуу хөгжим, спорт, үдэшлэг, амралт чөлөөт цагийг зохион байгуулах ажилд идэвхтэй оролцож байсан болохоор тэр нэр нүүрээрээ сурлага муутай би дунд сургуулиа арай гэж төгссөн гэж хэлж болно.

Жавхаа ах найзуудтайгаа тухайн үед дөнгөж дэлгэрч эхэлсэн реп бүжгийн анхдагчуудын нэг, Айс Топ гэх хамтлаг байгуулж бүжиглэж байсан нь орчин үеийн бүжиг сурч, шинэ хөгжмийн хэмнэлийг мэдрэхэд миний суурь болсон юм. Ямар дуу хөгжим дэлхийд моодонд орно, тэр нь кассет болон видео хэлбэрээр ахад маань байна. Тэгэхээр мэдээж надад байна.

Ямар ч ах, өөрийн дүүгээ илүү болгохыг хүснэ шүү дээ.

Ахлах ангидаа, хааяа хойшоо явах боломж гарах эсвэл, хэн нэг нь явах үед моод болж байсан уран бүтээлчдийн кассетийг захиж авчруулаад, Выставка гэх худалдааны төвийн лангуун дээр заруулж, ойр зуурын карманы мөнгөө босгох үе байсан.

Нэг их ашиг олохгүй ч аав ээждээ төвөг удахгүй.

Ерээд оны Их сургуулийн багшийн цалин үнэхээр өрөвдмөөр байв. Дээрэмчид улсыг минь тонож байхдаа багш, эмч, цэрэг цагдаа нарт бага цалин өгөн ядуу байлгаж, захирахыг хүснэ.

Ах дүү хамаатан садан, найз нөхөд уулзалдах завгүй, боломжгүй болж, нийгэм нэг л ууртай, сонин болсон цаг үе.

Амны тусламжтай авиа, хөгжим гаргаж сурсан би бага наснаасаа дэлхийд танигдсан урлаг болгоно доо гэж мөрөөддөг байв. Арван жилийнхээ ангийн хүүхдүүдэд сурсан зүйлээ зааж, хамт дуу хөгжим хүртэл тоглочихдог болов.

Тайзан дээр хуруугаараа хөгжим тоглож байгаа юм шиг үзүүлж, амаараа орчин үеийн хөгжим эгшиглүүлнэ гэж төсөөлнө. Дэлхийд үүнийг битбокс гэж нэрлэдэг болохыг сүүлд л мэдсэн.

angi

Сургуулийнхаа ахлах ангийхныг диско бар луу дагуулж, бүжиглүүлсэн хэргээр захиралд дуудагдаж, тухайн үеийн хамгийн хатуу дэг журамтай 23 дугаар сургуулиас хөөгдөх шахаж байсан удаатай. Үеийнхэндээ чанартай хөгжимтэй, жинэхэн клуб гэж юу байдгийг мэдрүүлэхийг хүсч байсан нь тэр. Сургуулийн хурлын танхимд, мэргэжлийн бус хөгжим, зориулалтын гэрэлтүүлэггүй орчинд диско хийдэг үе аль хэдийнээ өнгөрсөн гэдгийг бусдаас түрүүлж мэдэрсэн ерээд оны дунд үе.

Би арван жилээ төгсөхдөө уудаггүй, татдаггүй, хараал хэлдэггүй цөөн хүүхдийн нэг байв. Гэхдээ гоё хөгжимтэй үдэшлэг, дисконд явах дуртай. Хөлсөө гартал бүжиглэнэ.

Бас мэдээж, гоёсон ганган охидыг харж шохоорхоно.

Моторок гэх клуб тухайн үед моод байв. Диско клуб бол орчин үеийн залуус, өдөр тутмынхаа уйтгар, давтамжаас гарч хүссэн дүрдээ хувирч, найз нөхдийнхөө дунд, хөгжмийн хэмнэлд алжаалаа тайлж, бүжиглэдэг соёлын газар гэж би бодно.

Харин ерээд оны дундаас диско клуб гэх шинэ үзэгдэл манайд бий болж эхлэхдээ, мэргэжлийн дижей, гэрэлтүүлэг үйлчилгээ, хөтөлбөр, аюулгүй байдлын бодлого үгүй байсан тул, соёл амралтын газар гэхээсээ илүү хүмүүс олуулаа орж тасартлаа ууж, хоорондоо зодолддог, аюултай, муухай орчин гэсэн ойлголт нийгэмд тогтсон байсан.

Залуус ч гэсэн бүжигэнд гарахдаа аюулгүй байдлын үүднээс найз нөхөдтэйгээ явна, аль эсвэл өөр өөрийн дошин дээрээ цагийг өнгөрөөнө.

Хотын залуус дүүрэг дүүргээрээ хуваагдсан байсан цаг үе.

Арав дугаар ангиа төгсөх жил монголын fm радиогоор орж гардаг болж, “Хит” гэх тухайн үеийн Монголд хөгжмийн соёлыг тодорхойлж эхэлсэн нэвтрүүлгийн Давка ахтай танилцаж, нөхөрлөж, бас соёл урлагийн олон хүмүүст өөрийгөө таниулж, тэдний тогоонд эргэлдэж эхлэв.

Монголын хамгийн анхны fm радио аль вэ гэж асуухад, хүмүүс fm100.9 эсвэл fm102.5 гэдэг. Эдгээрээс хамаагүй өмнө1989 онд оюутан залууст богино долгионы станцын тусламжтай хичээл заах, тухайн үедээ л шинэлэг санаачлага гарган, анхны fm105-ыг Политехникийн дээд сургууль дээр нээж байсан хүмүүсийн нэг бол миний аав юм. Оюутнууд заавал сургууль руу явалгүй, байгаа газраа богино долгионоор хичээл, лекцээ тэмдэглэж авах боломжтой болно гэдэг тэр цаг үедээ маш сонин байсан гэдэг.

1997 оны эхээр, хичээлийнхээ завсраар тэрхүү fm105 -ийг Андрей гэх Украин залуутай хамт ажилуулж эхлэхэд, Улаанбаатар хотын нөгөө хоёр fm, ТВ-ийн хэдхэн сувгууд 00 цагт нэвтрүүлгээ хаадаг байв. Би санаачлага гарган шөнийн нэвтрүүлгүүдийг анх удаа шууд явуулж эхэлсэнээ санаж байна. Тэр үед интернэттэй хүн цөөн, бараг байхгүй. Хэдхэн ТВ, радионууд нь хаагдаж, хот нам гүм болох үед fm105 шөнийн 3 хүртэл нэвтрүүлгээ цацна.

Соёлын төв өргөөний дээр байрлах кафений цонхоор  гар утасны үйлчилгээний анхдагч Мобикомын бидэнд олгосон гар утсаар шууд нэвтрүүлгээ хөтөлж, -Намайг сонсож байгаа хүмүүс гэрлээ асааж унтраана уу? гэж эфирээр хүсэх үед хотын ихэнх дүүргүүд, оюутны хотхонуудад, цонхны болон машины гэрлүүд шөнө дунд асч унтарч байхыг харах үнэхээр сонин байлаа.

Шөнө дунд гудамжинд явж байтал гэв гэнэт эргэн тойрны гэрлүүд асч унтарвал та яах байсан бэ?

Хүмүүс шинэ зүйлд цангасан нь тэр үед мэдрэгдэж байв.

Хөрөнгөтэй хэдхэн хүн гар утастай, олонхи нь пейжер гэх код дамжуулагч ашиглана. Чихэвчтэй, жижиг радио хүлээн авагчууд нилээд моодонд орж байсан ФМ-ийн цаг үе.

Нэгэн өдөр Энхтайван, Даш гэх хоёр залуу радио дээр ирж, хип хоп нэвтрүүлэг явуулах хүсэлтэйгээ хэлэхэд, бид дэмжилээ. Тэд интернэтээс хип хоп урсгалын тухай мэдээ мэдээлэл цуглуулж, орчуулан, радиогоор ярихад надад бас сонин байв.

Ерээд оны эхэнд Зөвлөлтийн бамбай нурж, Монголд соёл урлагийн олон төрөл урсан орж ирэх үед, олонхи залуус хип хоп дууны хэмнэлд дуртай болж, би ч бас өргөн өмд өмсөж, горшокны найз Төмөрөөтэй нийлж, бүжгийн хамтлаг байгуулж байсан түүхтэй. Тэр нь цааш Mr Dogs нэртэй хамтлаг болсон юм.

Анх уулзсан цагаас хойш Энхтайван (Мсит) бид хоёр дотно нөхөрлөж, түүний эхлүүлсэн “Дайн ба Энх” гэх Монгол хип хоп-ын гол тулгууруудын нэг болсон хамтлагийнх нь менежер хийхдээ бүтээл туурвих ажилд нь оролцож, тухайн үед сайн танигдаагүй байсан хамтлагийг Гоёл наадмын нээлтэд тоглуулах найраатай менежер залуу байв.

“Дайн ба Энх” хамтлаг нь Люмино, Монтареп, Айс Топ 2 болон бусад олон хамтлагуудын үүсэл, хөгжилд чухал үүрэг гүйцэтгэсэн түүхтэй, олон дүү нартай домогт хамтлаг билээ.

Тэр цагаас Хип хоп гэх урсгалыг зүгээр сонсох бус, үг хэллэг үзэл бодлыг нь орчуулж, ойлгохыг хичээдэг боллоо.

Тухайн үед олонтой зохиогдож байсан элдэв шоу, тоглолтуудад Дайн ба Энх хамтлагийн менежер хийж байхдаа анзаарсан зүйл бол, манай Хип Хоп хамтлагууд Америкийн хип хопчдыг ясчлан дууриаж, элдэв хараал, муу муухай зүйлс, бузар үгсийг төрөлх сайхан хэлээрээ үгэлж, эргэн тойрноо бузарлаж, бас тоглолт болгоны дараа хоорондоо зодолдог байв.

Энэ урлаг бидэнд нөлөөлж буй байдал.

Англи хэлээр үглэх америк хип хоп, реп дуунуудын үгнүүдийг орчуулж, ойлгож эхэлсэн цагаас энэ урлаг надад тохирохгүй, нөлөөлөл нь Монголд аюултай болохыг анх мэдэрсэн билээ.

Африк тивээс Америкт боолчлогдон очсон, удам, судар, сургааль үгүй хар арьст хүмүүс, хоёр зуун жил хуримтлагдсан уур бухимдал, үзэн ядалтаа үг, шүлгээр илэрхийлдэг, дайсагнасан урлаг болохыг тухайн үед л анх мэдсэн юм.

Ариун утгатай Ээж, эмэгтэй хүн гэх үгийг Америк хип хопчид өдөр тутмын хараалын яриандаа хэрэглэнэ.

Хүүхэн, мөнгө, загас наадуулахаас цааш явах сэдэвгүй шахуу энэ урлагийг хүүхдүүдэд сонсгож болохгүй гэж би зөвлөнө.

-Миний хүү Хип Хоп хөгжим сайн сонсож байгаарай гэж хүүхэддээ зөвлөх ганц ч ахмад хипхопчин олдохгүй дээ.

Шинэ ертөнцийн соёл иргэншил манай залуусыг эвлэлдэн нэгтгэх бус, бие биенээ үзэн ядаж, хоорондоо муудалцах, эмэгтэй хүнийг доромжлох, орчноо хараалаар бузарлах, бүр сүүлдээ -Төрд итгэж болохгүй Монголчуудаа! Хууль засаг хамаагүй шүү! гэж сурталчилан уриалах гадны аюултай зэвсэг болон хувирлаа.

Бидний эв нэгдлийн баталгаа болсон Төр гэдэг үнэт зүйлийг, төрд алба хашиж байгаа тэр цагийн өөдгүй хүмүүсээс ялгаж мэдэхгүй залуучууд Үндэстнийхээ эсрэг дайсагнаж эхлэв.

Хип хоп гэж явж байхдаа Амгалан (Анз) гэдэг графит зурдаг залуутай танилцаж, нөхөрлөөд, талбайн урд хип хоп хамтлагуудын графит хана, төмөр замын хашаан дээрхи графит зургуудыг зурах ажлын зөвшөөрлийг бүтээж байлаа.

Ерээд оны төрийн эргэлтийн дараа эдийн засаг улс төрийн хямралд хамгийн их өртсөн нь Монголын батлан хамгаалах, эрүүл мэнд, боловсрол, хууль сахиулах салбарууд юм.

Их сургуулийн багшийн цалин хамгийн бага болсон тэр хэцүү цаг үед томчуудыг даган урагшаа хойшоо наймаанд явж, ойр зуурын зүйл оролдож, гэрийхэндээ нэмэр болохыг хичээж байв.

Арван жилээ төгсөөд UFO гэх дисконы менежерийг богино хугацаанд хийхдээ, Монгол залуусын чөлөөт цагаа зөв өнгөрөөж сурахад юу хэрэгтэй болохыг судаллаа.

Хамгийн гол нь Зөвлөлтийн нөхдүүд бидэнд үлдээсэн, ургамлаас гаргаж авдаг Водка гэх сархадын хэрэглээ Монгол залууст хэр нөлөөлж байгааг ойлгохыг хичээнэ.

Ажил хийж гэр бүлдээ дэм болохыг бас хүснэ.

Арван жилийн ангийн хүүхдүүд ууж, доргиж, согтож байхад, надад энэ сархад анхнаасаа огт таалагдаагүй. Амт муухай бас хүмүүсийн зан чанарт үзүүлж байгаа нөлөөгөөр аюултай гэж тодорхойлж болохоор.

Тиймээс 21 хүртлээ спиртийн төрлийн ундаа огт хэрэглээгүй.

Ангийхантайгаа нийлэхдээ, ихэнхдээ тэднийг арчилсаар байгаад өнгөрдөгсөн. Маргааш нь уусан хүмүүсийн бие нь өвдөнө гэж өрөвдөлтэй.

Ерээд оны хямралын үед хүмүүс, талх, махандаа дараалалтай зогсож, харин водка гэдэг шингэн авах гэж хоорондоо зодолдож байсныг сайн санаж байна. Тийм аюултай донтуулагч.

Водка-г Архи гэж орчуулсан хүн, өнө эртний Монгол Үндэстэндээ маш их гарз хохирол учруулсан гэж би боддог.

Ууг нь…

Архи гэдэг бол цэцэг алагласан хязгааргүй хээр талд бэлчсэн малын сүүг ЭСэлдүүлж, аарцыг нэрээд гаргасан сүүний дээж ШИМ юм.

Харин Водка бол буудай, төмс эсэлдүүлэх аргаар гаргаж авдаг, бусад сархадын адил ургамлын төрлийн согтууруулах ундаа. Мах, сүүн тэжээлт Монгол хүний бие боловсруулж, шингээж чаддаггүй аюултай хорт шингэн.

Тэс өөр хоёр зүйлийг нэг нэртэй болгох нь хэнд хэрэгтэй байв аа гэдгийг сайн бодож, болгоомжлох хэрэгтэй.

Водка гэх сархад монголчууд бидэнд ямар их гарз хохирол учруулаад байна аа гэдгийг тухайн үед хараад айсан болохоор дисконд шөнийг өнгөрөөхдөө, сархад уухгүй, бүжиглэхгүй, Монголчуудаа л ажиглаж судалдаг байлаа.

Бид нэг юманд олноороо ингэж донтож, өвдөж, үхэж байсан түүх үгүй шүү дээ. Улс Үндэстний суурь болсон гэр бүлийн бүрэн бүтэн байдалд ч гэсэн ямар их гарз хохирол учруулаад байна аа.

Хориглох ёстой ундаа гэж бодно.

Донтсон хүмүүс нэг хэсэгтээ хэцүү л байна биз. Гэхдээ гэр бүл үр хүүхэд, Эх орныхоо төлөө давах хэрэгтэй даваа шүү дээ.

23 дугаар сургуулиа төгсөөд СУИС-д сурч, урлагийн хүн болно гэсэн миний шийдвэрийг манай гэрийхэн эрс эсэргүүцэж, МУИС-ын Олон Улсын Харилцааны дээд сургуульд орохыг шаардлаа.

-Их сургуулиа төгсөөд юу хийхээ өөрөө мэд! гэж аав маань хэлж, ээж маань зөвлөж, ах маань тушаана.

ОУХДС тухайн цагт Монголын хамгийн их өрсөлдөгчтэй, ороход хамгийн амаргүй Их сургууль байв. Төгсөгчид нь дэлхийн түүх соёл мэдэхээс гадна, таван хэлээр чөлөөтэй ойлголцож, ГХЯ-нд зүтгэж, гадаадад ажиллаж амьдрах боломж нээгдэнэ. Өөр ажилд орсон ч мэдлэг чадвар өргөн.

Хамгийн гайгүй охид сурдаг болохоор хөвгүүд тийш тэмүүлнэ, харин эцэг эхчүүд охидуудаа энэ сургуульд оруулж, элит орчинд өсгөж, боломжийн айлын залууг сургуулиасаа олж, нөхрөө болгоосой гэж хүснэ.

Гадаад Харилцааны сургуульд монголын боломжтой айлын гайгүй сэтгэдэг залуус хамт сурч, нөхөрлөж, танилын хүрээгээ өргөн болгодог тул төгсөгчид нь найз нөхөд олон, ажил төрөл олж, амьдралаа босгоход амар байсан юм.

Olon Ulsyn Hariltsaany tugsult deer2010-6-21

Манай гэр бүл дипломат ажилтнуудтай харьцдаг байсан ч, би өөрийгөө дипломат болно гэж огт төсөөлөхгүй байв. Тааваараа байж болдоггүй, тийм баригдмал мэргэжил гэж ойлгосон учир. Гэхдээ Монголын хамгийн хөөрхөн охид сурдаг сургуульд орсон цагаас бодлоо өөрчилсөн юм.

Кирилл үсэгтэй орос хэлээр бичиг үсэг анх сурч эхэлсэн хүү монголдоо ирээд, тавдугаар ангиасаа Кирилл үсэгт монгол хэл рүү шилжтэл, бидний үеийг гэв гэнэт дээрээс доош бичдэг Монгол бичиг рүү оруулж, хэд хэдэн бичиг соёлын дунд учраа олохгүй нэлээд төвөгшиж байж арай гэж дунд сургуулиа төгсөж билээ. Манай үе нэлэнхүйдээ төөрөгдөлд орсон гэж хэлж болно.

ОУХДС-ийн япон хэлний ангийг би өөрөө сонгоод ороход, хирагана гэх япон үг тэмдэглэдэг цагаан толгойг, катагана гэх гадаад үг тэмдэглэдэг цагаан толгойны хамт сурч, дээрээс нь хятад хэлний ханз үсгийн хэдэн мянган дүрсийг цээжлэх хэрэгтэй болов. Үүнээс гадна Харилцааныхан англиар чөлөөтэй ярих ёстой тул латин үсэг ашигладаг Англи хэл бас Латин гаралтай франц хэлийг хамт сурахгүй бол сургуулиа төгсөж чадахгүй байв.

Их сургуульд орохдоо соёл урлагийн сонирхлоо хаяхгүй байхыг хичээж, кино урлаг, хувцас урлал, загвар, гэрэл зураг бас давхар судаллаа.

1999 оны хавар ОУХДС сурч байх үедээ Дайн ба Энх хамтлагийн “Залуу нас” дууг fm102.5 радиогийн Томоо ахаар бичүүлж дуусгаад, гэртээ харих замд гэв гэнэт амьсгалах боломжгүй болж, 1-р эмнэлэгт уушиг цоорсон оношоор хоёр ч удаа хүнд хагалгаанд орлоо. Цээжиндээ хоёр том гуурстай, 30 минут тутамд ажилладаг насостой хэвтэрт олон сарыг өнгөрөөхдөө, өвчин мэдэрч хэвтэхээс өөр юмгүй надад өнгөрсөн, одоо, ирээдүйгээ тунгаах цаг амьдралд минь анх удаа гарлаа.

Өндөр уулын хуурай агаар амьсгалдаг Монгол хүн нам газрын чийглэг агаартай нутагт зочлохдоо пиво-ийг нь эмийн журмаар ууж, уушгинд хуримтлагдсан усыг гаргах ёстойг мэдээгүйгээс уушиг цоорсон байх магдлалтай. Бас нэг амьсгаагаар унших ёстой 32 цагаан лонхыг 76 хүргэдэг байсан явдал нөлөөлсөн байхыг үгүйсгэхгүй. Эсвэл муу зүйл үглэдэг гадны урлагийг дэлгэрүүлэх ажилд оролцсоны хараал идсэн байж ч болох юм.

Миний үеийн залуус цонхны цаана зүв зүгээр алхаж байхад, би босох чадваргүй байгаадаа гутарч, амьдрал ямар богино, тааварлашгүйг анх ойлгосон.

Хажуу өрөөнд хорь гаруй жил эмнэлэгт төрөл бүрийн өвчин мэс заслын улмаас хэвтэж буй ах надад хандан –Миний дүү амьдрал сайхан шүү! гэж хэлж, намайг зоригжуулсан нь бүх зүйлийг өөр болгож орхисон.

Амьдрал үнэхээр сайхан шүү дээ.

Анхнаасаа яг ийм байх ёстой гэсэн юм үгүй.

Арван есөн настай залуу хоёр гараа толгойны ардаа авахад, эмч өвчин намдаагч хэрэглэхгүй цээжийг оёж байв.

Шүдээ зуугаад, ганц ч ёолсонгүй. Монгол эр хүн муугаа үзүүлэхгүй гээд гүрийнэ. Суган доороос, баруун хөхний толгойн доогуур үргэлжилсэн нээлттэй том шархыг амьсгаагаа барьж байгаад оюулна гэдэг амаргүй байсан санагдана. Гол хэсэгт нь зүү нь хугараад, тэрийг нь сүвлэх гэж бас хугацаа зарсан. Би ганц ч нулимас гаргалгүй тэсч чадав. Дүүгээ хөлөн дээр нь эргүүлэн босгосон 1-р эмнэлгийн Энх-Амгалан эмч болон эмч сувилагч нарт маш их баярлалаа.

Энэ бэрхшээл намайг өвчин даах тэсвэр тэвчээртэй болгов.

Эмнэлэгт байх үедээ ирээдүйгээ төсөөлөх, мөрөөдөх маш их хугацаа байсан болохоор Амай гэх шинэ төсөл, өөр амьдрал эхлүүлэх тухайгаа анх бодож олсон юм.

Ам Ая гэх хоёр үгийг нийлүүлээд, Амай гэдэг брэнд гаргав.Монгол хэлэнд ийм үг байдаггүй болохоор миний оюуны бүтээл. Амай гэдэг нь мөрөөдлөөрөө амьдрагч гэж бас ойлгож болно.Өөрийгөө мэдэгдүүлэхгүйгээр Амай нэрээр орчин үеийн хөгжмийн соёлын хувьсгал хийж, Дэлхийг тойрч, амны тусламжтай хөгжим тоглох авьяасаа Дэлхийд таниулж, мөрөөдлөөрөө амьдрана гэж өөртөө амлав.

Амьдрал хэтэрхий богино учир дэмий юманд цаг гарздах шаардлагагүйг бас ухаарав.

Хип хоп гэх гадны аюулт давалгааг орхиж, илүү эерэг, электро гэх эрч хүчтэй шинэ хөгжмийн соёлыг Монголд дэлгэрүүлэх тухай хэдэн сар эмнэлэгт байхдаа бодож, төлөвлөж амжлаа.

Эмнэлгээс гарахдаа цаг хугацаатай уралдаж, нэг насандаа хамгийн ихийг бүтээх Амай амьдралаа босгох гэж зүтгэж эхлэв.

Олон сар хөдөлгөөнгүй, хэвтэрт байсан болохоор уушигаа тэлүүлж, сэргээхийн тулд хөөмийн багш Б.Одсүрэн гуайд шавь орж хөөмийн суурийг суулгууллаа. Хөөмийдсөн хүний уушиг дахин ургасан тухай түүх, домог олон байдаг шүү дээ.

Аманд эргэлдээд байдаг хөгжмүүдийг бичих хүсэлтэй ч, дунд сургуулийн хэдэн нотоос өөр мэдлэг туршлага байсангүй. Корг даралтад хөгжим дээр тоглодог тухайн үеийн рок хамтлагийн ахын гэрт очин, хоёулаа шөнө болтол санаагаа ая болгох гэж хичээсэн ч олигтой юм болсонгүй. Рок ах маань  миний хэлээд байгаа хэмнэлийг ойлгохгүй, нөгөө л эстрад руу хазайж орхино.

Компьютер дээр дуу зохиодог програмууд байдаг тухай сонсоод, Мсит андтайгаа төв шуудангийн ойролцоох IC центр гэх газрыг ажилуулдаг Энкүүш найз дээр очиж, ямар компьютер авбал сайн байх тухай асууж лавлаад, интернэтээс хөгжмийн Фрути лүүпс болон бусад програмуудын тухай олж мэдлээ.

Таван зуун мегагерцийн хурдтай Пентиум 3 комьютер нь тухайн үеийн хамгийн орчин үеийн төхөөрөмж байсан тул түүнийг худалдаж авах мөнгө олох хэрэгтэй болов.

1999 оны үед 1500 ногооныг эдийн засгийн гүн хямралтай Монголд босгоно, олно гэдэг ажилгүй оюутан залууд боломжгүй. Нэг орой Аав Ээждээ өөрийн шинэ мөрөөдөл, хэрэгтэй төхөөрөмж, шаардлагатай мөнгөний тоог хэлэхэд, харилцаанд сурч байгаа хүү нь өөр зүйл сонирхох болсонд эхэндээ дургуйцсэн ч, тухайн цаг үед компьютер дээр ажиллаж сурах нь нийгмийн шаардлага болж эхэлснийг тэд мэдэж байсан болохоор бүх гэр бүлийн төсвөөс энэ мөнгийг босгож, надад өгөхөөр болов. Жавхаа ах ихэнх зардлыг даалаа.

Амьдрал хэцүү үед энэ их мөнгийг гэрээсээ авах нь хүнд байсан ч, хэзээ нэгэн цагт эргүүлэн гэр бүлдээ өгнө гэсэн бодлыг дотроо тээв.

Арван жилийн DOS орчиноос өөр мэдлэггүй залуу Бээжин явж, шаардлагатай үзүүлттэй компьютер угсаран авчирч, бие даан суралцаж эхэллээ.

Сургуулиасаа жилийн чөлөө авсан болохоор шинэ зорилгодоо бүх хүчээ зориулж, үеийнхнээсээ хамаагүй хурдан хөгжив.

Нар мандаж, жаргаж л байлаа. Өдөр хоног, жил ч өнгөрлөө.

Монголд соёлын довтолгоон хийх ажилдаа шамдан ороод удалгүй, бүтээлүүд ар араасаа гаран, 2001 оны 1 сарын 1-нд зохиогдсон “Би чамд хайртай” дуу олон нийтийн таашаалд хүрч, тухайн үеийн ихэнх дисконуудын бүжгийн сүлд дуу нь боллоо. Олон хосууд энэ дуугаар хөглөгдөн, гэр бүлээ нэгтгэсэн гэдэг.

S.A Studio (Саунд Амай) буюу Амайгийн чимээ студи Пентиум 3 компьютерээс эхэлж, таван жилийн дотор видео студи болон өргөжөөд, Электро Транс хөгжмийг Монголд дэлгэрүүлэн хэд хэдэн клип, нэвтрүүлгийг түүх болгон үлдээсэн билээ.

Ямарваа нэгэн зүйл хийхийг хүсвэл гэр бүлийнхээ итгэлийг олж, тусламж, дэмжлэг, шүүмж авах хэрэгтэй. Миний хийж эхэлсэн бүтээлүүд Монгол даяар танигдахад Аав Ээж, ах дүү, гэр бүл, найз нөхдийн маань туслалцаа гол үүрэгтэй байсан юм.

Монголын соёл урлагт “Амай” мөрөө үлдээхэд Мсит, Энхтөр, МУГЗ Ухнаа ах, морин хуурын чуулгын МУАЖ Ц.Батчулуун ах, продюсер Дашка ах (Б. Дашдондог), Хит-ийн Давка ах, фм 107,5-ийн Ц. Ариунаа эгч, UBS music-ийн Чимгээ эгч, Морин хуурч Болд ах, Уртын дуучин Ардын жүжигчин Ш. Чимэдцэеэ эгч, МУГЖ Үенч эгч, СГЗ, зохиолч Хүрэлбаатар ах нар их дэмжсэн юм.

Хэдийгээр Ардын, Рок, Поп, Эстрад, Хип хоп, Зохиолын дуу хөгжмийн олон хамтлаг дуучдын дунд ганцаар орж ирсэн ч, жирийн Монгол залууд хүсэл тэмүүлэл байвал юуг ч сурч, бүтээж чадна гэдгийг нотлох нь миний тэргүүн зорилго байв.

–Чи хөгжим бүжиг, СУИС-ийг төгсөөгүй юм чинь юу ч хийж чадахгүй гэж басаж байсан зарим хүмүүсийн амыг ч хамхилаа.

2000 оноос 2005 оны хооронд Амайгийн Чимээ “S.A studio“ байгуулж таван жил ажиллахдаа “Би чамд хайртай”, “Би хэн бэ” зэрэг хоёр цомгийг Сингапур, Москвад хэвлүүлж, Монголд борлуулаад, “Индиго” гэх гурав дахь цомгоо интернэтэд үнэгүй байршуулж, олны хүртээл болгов.

Who am i 2

Who am i 1

INDIGO cd Internet

Монголын соёл урлагт ороод сэтгэлдээ гомдсон зүйл байдаг. Цөөхөн хэдэн хамтлаг уран бүтээлчтэй Монголын соёл урлаг, тухайн үед дуу хөгжмийн шагнал гардуулах хоёр наадамтай байв. Алтан грамафон гэх арга хэмжээнд “шинэ давалгаа” гэдэг номинацид нэр дэвшиж, тэр үеийн шинэ давалгаа нь яахын аргагүй Электро болсон байсан ч Монголын урлагийнхан ойлгох болоогүй, хүсэх ч үгүй байв.

Дараа жил, 2003 оны 12 сард Пентатоник хөгжмийн наадамд “Электро” гэдэг шинэ номинац гарч ирэхэд би ихэд баярлаж, одоо л рок попын ах эгч нар шинэ залуу үеээ дэмжих гэж байна даа гэж горьдтол, электро хөгжмийн тухай ямар ч ойлголтгүй, клубын соёлыг мэдэхгүй, зуун жилийн сүүлийн таван жилд нь гарч ирээд, зууны манлай цол авдаг эгч маань ичих ч үгүй электро шагналыг булаан авлаа.

Ууг нь шинэ дуу, хөгжим зохиож олны хүртээл болгосноос гадна бүхэл бүтэн хөгжмийн шинэ урсгалыг, клубын соёлын хамт Монголдоо нэвтрүүлж байсан юмсан.

Тухайн цаг үед авьяас, хөдөлмөр хамаагүй, танилтай, дэмжлэгтэй нь ялдаг байсан болохоор бие биенээ шагнадаг Пентатоник наадам утга учираа алдаж, дахиж зохиогдоогүй юм.

Монголд электро урсгал, клубын хөгжмийн соёлыг хэн эхлүүлж, дэлгэрүүлсэн бэ гэхэд ойлгомжтой л байсан.

Монголын хөгжмийн шагнал гардуулах хоёр ч арга хэмжээнд оролцож, манай урлагийн тогоо гэж ямар сонин газар болсныг ойлгосон болохоор, Индиго цомгоо дуусгаад, сүлжээнд үнэгүй байршуулж, урлагийг орхин, дараагийн ажлаа эхлүүлэх шийдвэр гаргасан юм.

Соёл, Урлаг бол юуны түрүүнд ёс жудагтай, цэвэр ариун байх ёстой. Харин манай соёл урлагийн салбар тухайн үед дотроосоо бохирдсон, атаа жөтөө, хорлол ихтэй салбар болсон байв. Хамгийн харамсалтай нь соёлын залгамж бодлого алдагдаж, дараагийн үеээ бэлдэх ёстой байсан ахмад үе хувийн амьдралаа хөөгөөд явсан явдал юм.

Ардын засаглалын үеийнх шиг ёс суртахуун, хүмүүжил, авъяас чадварыг харгалзахгүй, хүн бүр соёл урлагт орж, нийгмийн сэтгэл, оюун ухаанд нөлөөлөх болсон учир шинэ нийгэм тэр чигээрээ сэтгэл санаа, оюуны хордлогод орж эхэлсэн.

Electro ehleh ued2010-6-21

Хөгжим бүтээж байхдаа, өөр нэг ажил эхлүүлсэн нь Клуб 21.

2000 оны үед Аавын олон зуун ном дотроос ардын засаглалын үед соёлын бодлогыг нийгэмд хэрхэн хэрэгжүүлж байсан тухай зөвлөмж номыг нэг нэгэнгүй уншиж, электро соёлоо хэрхэн хүчтэй түгээж болохыг ахмадуудын туршлага агуулсан уг номоос олж мэдсэн юм.

Нийгэмд ямарваа нэгэн өөрчлөлт, соёлын хувьсгал хийхээр төлөвлөж байгаа бол тойрон хүрээлэгчид болон дэмжигчдийн бүлэг байгуулах хэрэгтэй гэж тэрхүү жижиг номын эхэнд зөвлөсөн байсны дагуу хүмүүсийг нэг нэгээр нэгтгэж, бас хамтрах хүмүүсийг цуглуулж эхэллээ. Найз нөхөд, соёл урлагийнхан, ТВ, радиогийн хөтлөгчид, загвар өмсөгчид, гадаадаад амьдардаг найз нөхөд, 23 ,3, 1-р сургуулийнхан, ОУХДС-ийн хүрээнээс нилээд олон дэмжигчидтэй боллоо.

Бүгдийг нь нэг газар цуглуулж байхын тулд клубтэй болох хэрэгтэй. Надад тийм мөнгө үгүй тул, Клуб 21 гэх бренд үүсгээд Улаанбаатарын янз бүрийн газар цуглаж байхаар болов.

Соёлтой хүмүүсийн орчинд чанартай гоё хөгжим сонсож, амар тайван цагийг өнгөрөөх сайхан шүү дээ. Энэ зүйл л тэр үед үгүйлэгдэж байсан юм.

Залуус сайхан амарч, чөлөөт цагаа өнгөрөөх гэж олон нийтийн газар ороод, согтуу, хөлчүү, хүй нэгдлийн үеийн сэтгэлгээтэй хүмүүстэй таарах нь элбэг байв.

Арван жил үргэлжилсэн улс төр, эдийн засгийн хямралын дараа, зуданд арав гаруй сая малаа алдсан олон зуун мянган нүүдэлчин гэр бүл нутгаа орхин, хот бараадаж ирсэн.

Өдөр бүр хэн нэгэнтэй таарч, мэндэлдэг байсан Улаанбаатар хотод тэс өөр нийгэм үүсч, өөр цаг үе, өөр орчноос ирсэн хүмүүсийн хоорондын зөрчил анх хурцдадмал болсон билээ.

Хот гэдэг орчинд амьдрах хүмүүсийг урьдчилан бэлдэж, соёлжуулдаг байсан бодлого үгүй болсон нь гол шалтгаан байв.

Ерээд оны дундаас бий болсон анхны диско барууд хэв шинжээ өөрчлөхгүй 2000 он хүрсэн. Сайн чанартай хөгжим, чанга яригч, орчин үеийн гэрэлтүүлэгтэй бол үйл ажиллагаа амжилттай болно гэж эндүүрч байсан олон хүн энэ хугацаанд, шоу бизнест орж шатаад, дахиж харагдаагүй.

Хамгийн хэцүү нь ууж тасарсан зэрлэгүүд Dj дээр ирэн, ийм дуу тавь, тийм мэндчилгээ дэвшүүл гэж дарамталж, бусдын амралтыг сүйтгэж, зодоон цохион хийдэг байсан явдал юм.

Олон нийтийн газар биеээ авч явж сураагүй бол…

Клубуудад, дуунуудын хооронд дараагийн хөгжим эхлэхийг хүлээж нэг хэсэг зогсдог нь тухайн үеийн нийтлэг үзэгдэл байв.

Мэргэжлийн Dj, пянз тоглуулагчтай хүн бараг үгүй.

2

Чингис хаан зочид буудлын 5 давхарт байсан дисконд Өүжи гэх орос гуравыг төгссөн, АНУ-ын Хавайд сурч байсан Dj залуутай танилцаж, мэргэжлийн хөгжим тавьдаг, соёлтой тийм орчин бүрдүүлэх хүсэлтэй байгааг хэлэхэд, тэрээр дэмжиж, миний зохиосон, Монгол электро хөгжмийн дээжийг сонсоод, Клуб 21-т нэгдэхээ илэрхийлэв. Брек бит хөгжим тоглуулах дуртай боловч, ажлын шаардлагаар коко жамбо явуулахаас өөр аргагүй газар ажиллаж байсан түүнд миний санал таалагдсан нь мэдээж.

Дараа нь үйлдвэрчний ордны “Моний трейн” гэх дисконы Dj Төвшинтэй уулзлаа. Хориограф буюу бүжгийн урлаг заадаг байсан үеэс түүнтэй танилууд болохоор миний саналыг шууд дэмжив. (Уг клубт Калифорниа лов, Макарена, Акуа эгшиглэнэ)

Төд удалгүй Файр гэх хорооллын Москва рестораны хажууд байрлах клуб орж, Үүрээ гэдэг Dj залуутай танилцаад, Клуб 21-д нэгдэхийг урьж, хамтын хүчээр Монголд Электро хөгжим, клубын соёлыг дэлгэрүүлье гэлээ. Тэрээр энэ саналыг хүлээн авч 2001 оны 2 сарын 2-ны үдэш, Сүх жанжны төрсөн өдрөөр Моней трейн клубт анхны club21-ийн үдэшлэгээ хийлээ.

Уг арга хэмжээг зохиох гэж гэр бүлээсээ мөнгө зээлэн авч, Моней трейнд Транс, Электро хөгжим шөнжингөө эгшиглэж,  заал дүүрэн залуус, зогсолтгүй үргэлжилэх Dj миксэнд доргиж, хөлсөө гартлаа бүжиглэсэн гоё үдэшлэг болсон ч зардлаа нөхөөгүй. Гэхдээ электро хөгжим, Dj урлаг, клубын соёлыг Монголдоо нэвтрүүлэх ажлаа амжилттай эхлүүлсэндээ баяртай байв.

Клуб 21-ийн эхний ажилууд бол DJ гэдэг хүнийг дархлахад оршиж байлаа. Хэдэн сиди хольж тавьдаг хүн гэсэн олонхийн ойлголтыг өөрчлөхийн тулд ТВ радиогийн олон ярилцлага, хөгжмийн нэвтрүүлгүүд бэлтгэн түгээж, орчин үеийн микс, дуунуудын бичлэгүүдийг гадаадаас авчиран радио, ТВ-ийн рекламын шторкуудад өгч, электро хэмнэлийг оруулж эхэллээ.

Клуб 21 байгуулагдсан цагаас хойш шинэ Dj залуусыг бэлдэх, сургах, таниулах олон ажлууд эрчимтэй явагдаж, “Монгол микс”-ээс авахуулаад DJ нарын хэд хэдэн бүлэг шинээр бий болов.

Гишүүн болсон 500 гаруй хүн рүү смс илгээж арга хэмжээ болох газрыг мэдэгдэнэ. Бүгд бие биенээ мэддэг, хальт таньдаг болсон учир хоорондоо асуудал байхгүй. Мессеж авсан хүн л үдэшлэг хаана болж байгааг мэднэ. Өөр хүн орох боломжгүй.

Улаанбаатарын янз бүрийн газруудыг хөлслөн авч, дагагчдын бүлэг үүсгэх зорилгоор хаалттай үдэшлэгүүд зохиож, тухайн үеийн гайгүй орчинд өссөн, гадаад дотоодыг үзсэн, олны дунд бие зөв авч явж сурсан залуусыг цуглуулсан учир үдэшлэгүүд асуудалгүй, сайхан болж өнгөрдөг байв.

Эрдэнэт, Дарханы залууст зориулж паари, электро хөгжим гэдгийг бас танилцуулж, хэд хэдэн ТВ-ээр лайв паари явуулж, тухайн үедээ шинэлэг, өвөрмөц олон арга хэмжээг эрч хүчтэйгээр зохион байгуулцгааж байлаа. Монголын пааричдын саналаар, анхны шилдэг паари промотер гэх өргөмжлөл ч бас хүртлээ.

wall hevleh A4

Клуб 21-т ирсэн зочид Улаанбаатарын өөр хаана ч сонсохгүй Транс, Хауз, Электро хөгжмийн хэмнэлд бүжиглэж, цагийг хөгжилтэй өнгөрөөж, шинэ соёлыг цааш түгээж байв.

Клуб 21-ийн үдэшлэгүүдэд хүмүүс тасартлаа уугаад, хоорондоо муудалцаж, зодолдож байсан тохиолдол таван жилд ганц ч гараагүй гэхээр, ямар сайхан орчин байсныг ойлгоорой.

Дууны дундуур цуурайтдаг байсан элдэв янзын зар, мэндчилгээ, хувь хүмүүсийн хүсэлтүүд бусад газруудад бас яваандаа үгүй болов.

Олон нийтийн мэдээллийн хэрэгслэлийн танилууд найзуудыгаа аль болох арга хэмжээнүүддээ урьж, дайлж, шинээр дэлгэрээд байгаа соёлыг мэдрүүлэхийг хүссэн нь үр дүнгээ өгч, хоёрхон жилийн дотор фм радионуудад Электро дууны цагууд гарч ирэв.

Таван жил гаруй зүтгэсэн ажлын үр дүнд Dj-г дуу тавь гэдэг дарамт үгүй болж, хөгжим эхлэхэд сумын төв шиг бие биенээ харж суун, хаах хүртэл хэн эхлэж бүжгийн талбай дээр гарахыг хүлээдэг байсан явдал устаж, клуб орохын тулд заавал армиа дагуулах шаардлагагүй болов. Уухаараа мал болж, зодоон цохион хийдэг зэрлэгүүд ч яваандаа хүмүүжив.

Анх хөгжим зохиогоод радиод оруулж өгөхөд -Үүнийг ямар урлаг гэдэг юм, фонограм байна гэж эргүүлэн өгч байсан соёлын ажилтнуудаас авхуулаад, тунц танц гэж дургуйцдаг байсан хүмүүс хүртэл нэг мэдэхэд хажууд, инээлдэн бүжиглэх болов.

Эдгээр ажлынхаа хажуугаар ОУХДС-иа төгсөөд, Удирдлагын Академийн бизнесийн удирдлагаар мастерт сурч, бусад цагаар нь СУИС-д элсэж, шаардлагатай хичээлүүдийг цагаар авч үзэж байлаа.

“Мэдлэг ба түүний хүч” онолыг ухаарсан болохоор…

Клуб 21 Монголын түүхэнд олон тооны сонирхолтой арга хэмжээнүүд зохион байгуулсан билээ.Хүүхдийн баяраар, хүнд даацын ачааны урт тэргэн дээр тайз засч, мотор тавьж, хөгжим, өсгөгчүүд байрлуулаад бүтэн өдөржингөө хотын гудмаар, электро хөгжмийг эгшиглүүлж, шинэ цаг үеийн хэмнэлийг мэдрүүлсэн нь тухайн үед маш өвөрмөц байсан нь мэдээж.

040601161

2004 оны хавар Брой Хаузын удирдлагатай уулзаж, Монгол шилтгээнд Монголын анхны наран шарлагын газар байгуулах талаар хамтран ажиллах санал тавихад тэд бүрэн ойлгохгүй татгалзаж, харин жилийн дараа өөрсдөө над руу холбогдон, дэмжихээ илэрхийлэв.

Дандаа байшин дотор, тамхины утаанд үдшийг өнгөрөөдөг байсан Улаанбаатар хотын залуус голын эргийн элсэн дээр, өдөр шөнөгүй хөгжим сонсож, бүжиглэн өнгөрөөх боломжийг анх бий болгосон нь Клуб 21-ийн хамгийн сүүлийн ажил байлаа.

120 гаруй ачааны тэрэг элс голын эрэг дээр буулгаж, тайз, хөгжим байршуулж, анхны beach party хийсэн цагаас хойш Монголд үдэшлэг гэдэг ойлголт илүү өргөн утгатай болсон билээ. Өвлийн хүйтэн улиралын дараа, зуны налгар сайхан өдрүүдийг  голын эргийн элсэн дээр өнгөрөөж, гоё хөгжим сонсон, шар айраг  хүртэж,  сая сая оддын дор бүжиглэн өнгөрөөх ямар гоё байдгийг Монголын залуус зурагт, гадны киноноос бус, Монголдоо анх мэдэрсэн нь энэ.

SUMMER beach party2005-6-25

P1010228

P1010066

Миний амьдралын хамгийн гоё өдрүүдийн нэг нь энэ өдөр байсан гэж хэлж болно. Огт дэмжлэггүй шахуу эхэлсэн Амай, SA Studio, Клуб 21, Агентлаг 21 төслүүд маань хэдхэн жилийн дотор Монголын залуусын соёлын гол давалгаа нь болсон байв.

PICT0109

DSC_1831

Club 21.2004-5-26

Энэ олон ажлыг зохион байгуулах мөнгө хаанаас олдог байсан тухай хүмүүс их асуудаг. Мөрөөдлөө биелүүлэхийн тулд Агентлаг 21 гэх агентлаг байгуулж, Улаанбаатарын хувийн аж ахуйн нэгжүүдийн олон нийтийг хамарсан арга хэмжээнүүдийг нь зохиож, халуунд халж, хүйтэнд хөрч байлаа. Түүнээс олсон орлогоо Клуб 21-ийн Монгол Электро ажилдаа зориулсан юм.

DSC_5140

1997 оноос Монголын соёлд өөрийн мөрөө үлдээж, залууст шинэ мэдрэмж өгөх гэж зүтгэсэн ажил маань дандаа амар сайн, амжилттай байгаагүй билээ.

Атаа жөтөө, хорлол дагуулсан хүнд хэцүү үеүүд олон тохиосон. Хамтарсан хүмүүстээ дэгээдүүлж, зохион бүтээсэн ажилаа хулгайлуулж, амжилтанд атаархсан хүмүүсийн хорлолыг амссан удаа олон. Над руу дайрч давших, хорлох хохироох бүрд, эгц босч зорьсон зорилгодоо зүтгэсээр ирлээ.

–Монгол эр хүн бууж өгдөггүй юм шүү! гэж өөвөөгийн минь заасан үг намайг мятрашгүй явуулсаар энд хүргэлээ.

2005 оны зун монголын ихэнх клубуудэд электро, транс хөгжмүүд эгшиглэх болж, шинэ шинэ, эрч хүчтэй Dj нар олноор төрж, би өөрийн ажлаа гүйцээсэн гэж үзсэн тул ийнхүү Бадарчин гэх эртний хувь тавиландаа хөтлөгдөхөөр шийдэв.

Аягнаас өөр юу ч үгүй, шуналгүй, эрдэм мэдлэг цуглуулах гэгээрлийн аян зам маргаашаас намайг хүлээж байна.

Өөрийн студийн бүх төхөөрөмж, CD, пянзнуудаа зарахыг нь зараад, үлдсэнийг нь найзууддаа бэлэглээд, ганц үүргэвчтэй амьдралаа авч явах шинэ төсөлдөө орохоосоо өмнө, клубт ирж, зохион байгуулагч биш, оролцогч болж сүүлийн үдшийг өнгөрөөж байгаа нь энэ.

Тайзан дээр Электрогийн хоёр дугаар үеийн Dj нар гарсан, олныг доргиож байгааг харах сайхан байна. Таван жилийн өмнөх үеийг бодвол Dj залуус мэргэжлийн төхөөрөмжүүд дээр ажиллаж, өөрсдөө дуу хөгжим зохиож, ремикс хийхийг зорьдог болжээ.

Маргааш ОХУ-ын хилийг давж, хол замд гарна.

Хорин зургаан настай Монгол залуу дэлхийг судлахаар явна.

Таньж мэдэхгүй хүмүүсийн дунд орж, Ертөнцийг туулна.

-Намайг юу хүлээж байгаа бол оо?

-Хайж буй зүйлсээ олох болов уу?

-Би холын замаас ирэхэд Монгол хэр өөрчлөгдөх бол оо?

-Би өөрөө хэн болох бол оо?

(Үргэлжлэлийг Амайгийн “Гайхамшигт Ертөнц” номоос уншина уу)

Явсан хүнээс үг сонс 2

Published by amai

AMAIzing world...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *